Pandemia de coronavirus pare departe de final în acest moment şi departe de final sunt şi pericolele cibernetice care sunt lansate pe e-mail în legătură cu acest context pandemic.
Conform unor statistici puse la dispoziţie de Bitdefender, peste 40% dintre e-mail-urile pe subiectul pandemiei primite în primele 6 luni din 2020 sunt nesolicitate.
Astfel, trebuie ştiut că multe dintre acestea sunt frauduloase sau infectate cu diverse ameninţări informatice.
„Atacatorii informatici au profitat de interesul oamenilor de a găsi informaţii legate de pandemie şi de combatere a răspândirii virusului şi au distribuit masiv valuri de mesaje electronice cu dezinformări, leacuri mincinoase şi oferte false pentru echipamente de protecţie.
Cel mai frecvent, răufăcătorii au trimis mesajele în numele guvernelor, băncilor, companiilor de curierat, spitalelor sau instituţiilor internaţionale din domeniul sănătăţii, precum Organizaţia Mondială a Sănătăţii sau Centrul pentru Prevenirea şi Combaterea Răspândirii Bolilor din SUA”, se arată în comunicatul companiei citate.
Mai departe, specialiştii Bitdefender avertizează că încă de la începutul pandemiei, e-mail-ul a fost principalul vector folosit de criminalii informatici.
Scopul lor a fost evident: oganizarea unor atacuri informatice de succes. „Atacatorii şi-au rafinat metodele de atac.
Ei dezvoltă mesaje care să păcălească filtrele de detecţie de spam şi să ajungă cât mai des în inbox-ul utilizatorilor.
Chiar dacă multe dintre mesaje au devenit personalizate, mai convingătoare şi sunt scrise cu mai puţine greşeli gramaticale, sensul acestora nu s-a schimbat prea mult”, este semnalul de alarmă tras de Bitdefender.
Pentru a-şi atinge scopurile, hackerii mizează pe aceiaşi stimuli care au fost eficienţi de-a lungul timpului.
În prim-plan apar frica, problemele financiare şi nevoia acută de informaţii despre virusul care a lovit crunt mapamondul.
„Nevoia de distanţare fizică şi trecerea la munca de oriunde au jucat un rol crucial în explozia volumului de e-mail-uri periculoase.
Oamenii petrec mult mai mult timp online ca să lucreze, să vorbească cu familia şi prietenii, să se distreze şi să cumpere produse, activităţi care se desfăşurau şi în persoană înaintea pandemiei”, a declarat Liviu Arsene, specialist în securitate informatică la Bitdefender.
„De-a lungul pandemiei, România a fost vizată în repetate rânduri de campanii de spam în care utilizatorii au fost ţintiţi cu mesaje care pretindeau a fi trimise în numele unor companii sau instituţii cunoscute pe plan local.
Cel mai adesea, atacatorii urmăreau să obţină datele de card ale celor care cădeau în capcana de a le completa online”, se mai arată în comunicat.
sursa: Agerpres