Pericol pe Aeroportul Otopeni. "Cârpeli" care pot duce la accidente grave

Pericol pe Aeroportul Otopeni. "Cârpeli" care pot duce la accidente grave

Lucrările de investiţii de pe Aeroportul Internaţional Henri Coandă sunt facute de mântuială şi pot fi oricând cauza unor accidente grave, este de părere Coaliţia Naţională pentru Modernizarea României (CNMR). Aceasta solicită Ministerului Transporturilor să verifice lucrările efectuate la Aeroportul Otopeni şi atenţionează asupra unui pericol iminent pentru pasageri din cauza "cârpelilor" efectuate la pistele de aterizare şi infrastructura de supraveghere a traficului aerian, se arată într-un comunicat al CNMR.

"Aşa cum am mai făcut-o şi în trecut, somăm Ministerul Transporturilor să verifice investiţiile efectuate la aeroportul Otopeni şi nu numai în infrastructura terestră, existând pericol iminent pentru pasageri din cauza 'cârpelilor' efectuate neprofesionist la pistele de aterizare şi infrastructura de supraveghere a traficului aerian", se arată în comunicatul citat de Agerpres.

Pe de altă parte, CNMR consideră că menţinerea în activitate a controlorilor de trafic aerian până la vârsta maximă de pensionare este o mare greşeală care, de asemenea, pune în pericol viaţa pasagerilor. Potrivit sursei citate, media vârstei de pensionare în Europa este cuprinsă între 52 şi 57 de ani, existând, chiar, ţări unde nu este permis ca, la un centru de dirijare sau turn cu complexitate şi trafic foarte mari, să dirijezi mai mult de 10 - 15 ani.

"Menţinerea în activitate până la vârsta maximă de pensionare actuală reprezintă o mare greşeală şi pune în pericol viaţa pasagerilor. Precizăm că CNMR se află în negocieri cu Parlamentul României din 2016 cu privire la această lege. Media în cadrul UE este între 52 şi 57 de ani. Există multe ţări unde nu este permis la un centru de dirijare sau turn cu complexitate şi trafic foarte mari să dirijezi mai mult de 10 - 15 ani, după care te mută în alte unităţi de trafic. Vârsta de pensionare pentru controlorii ATSR este acum de 65 ani în România, vârsta la care reflexele şi concentrarea necesară unor astfel de atribuţii sunt diminuate drastic", conform comunicatului.

În context, Coaliţia Naţională pentru Modernizarea României este solidară cu acţiunea sindicatului din cadrul ROMATSA (Administraţia Română a Serviciilor de Trafic Aerian, n.r.), care a anunţat o grevă de avertisment pentru vineri, şi solicită autorităţilor rezolvarea de urgenţă a conflictului de muncă.