Numărul accidentelor rutiere este în creștere, iar mulți dintre șoferi fac o greșeală care se poate transforma într-o tragedie: apasă pedala de accelerație în loc de frână.
Un instructor auto explică de ce este important să ne poziționăm corect, atunci când conducem. Pentru a nu folosi pedala de accelerație în mod eronat, șoferul trebuie să aibă piciorul stâng călcând pe ambreiaj până în podea, cu piciorul ușor flexat. În acest timp, călcâiul piciorului drept trebuie să fie pe podea, în prelungirea pedalei de frână.
Recomandările unui instructor auto
Astfel, de la primele ore de condus, folosirea corectă a pedalei de accelerație este esențială.
„Contează foarte mult poziția la volan. Poziția corpului în scaun și poziția picioarelor în drepul pedalelor și mâinile pe volan. Cu piciorul stâng călcăm ambreiajul până în podea, piciorul să fie ușor flexat, iar călcâiul piciorului drept drept să fie înfipt pe podea, în prelungirea pedalei de frână. Trebuie să ne gândim că avem reacții instinctive, când apar pericole calc pe pedala pe care o am în față. Reacția este să ne apărăm, să ne ferim, dacă piciorule este în fața accelerației clar vom accelera", a explicat Sorin Bădică,trainer de conducere defensivă”, pentru Observator .
Instructorii auto au revenit cu aceste explicații, elementare, după ce în Baia Mare s-a produs un accident din cauza folosirii incorecte a pedalelor mașinii. Mai exact, un șofer a intrat cu maşina într-un restaurant, deoarece a apăsat pe accelerație, ci nu pe frână.
România rămâne „campioana” Europei la numărul accidentelor rutiere
Țara noastră rămâne în fruntea clasamentului statelor cu cele mai multe accidente rutiere. În anul 2023, s-au înregistrat peste 76 de accidente pe zi (28.000 pe an), patru români murind zilnic ca urmare a acestora, arată datele Institutului Național de Statistică.
La nivelul UE, puțin peste jumătate dintre decesele rutiere au avut loc pe drumurile rurale, față de 40% în zonele urbane și 8% pe autostrăzi. Ocupanții mașinilor (șoferi și pasageri) au reprezentat 43% din toate decesele rutiere, în timp ce pietonii au reprezentat 20%, utilizatorii de vehicule cu două roți (motociclete și mopede) 18% și bicicliștii 10% din totalul deceselor.
Neatenția la volan, manverele eronate sunt principalele cauze ale accidentelor rutiere.