Pasajul Unirii, pericol pentru cetățenii din București. Construcția este grav afectată. Autoritățile decid să ia măsuri

Sursa: Facebook/ Daniel Băluță

Pasajul Unirii este o zonă tranzitată, zilnic, de circa 60.000 de persoane sau autovehicule, deși este considerat un pericol de grad 4 pentru cetățeni, din pricina avarierii pasajului rutier, dar și a planșeului aflat sub Piața Unirii din București. Primarul Sectorului 4 decide să ia măsuri urgente.

Joi, 26 mai 2022, primarul Sectorului 4, Daniel Băluță, transmite că administrația sa are în vedere reabilitarea în sistem de urgență a pasajului Unirii, la care au fost semnalate probleme grave.

Alături de primarul Băluță, la conferința de presă ce a avut loc la ora 12:30, a fost prezent și Toni Greblă, prefectul Bucureștiului, alături de Adrian Burlacu, Decanul Facultății de Căi Ferate, Drumuri și Poduri.

Lucrări de reabilitare a pasajului Unirii

Primăria Sectorului 4 are în plan să execute lucrări de reconstrucție în cele două zone principale care formează pasajul Unirii:

  • lucrări de reabilitare a planșeului Pasajului Unirii, acolo unde există probleme tehnice în legătură cu armăturile, fiind necesar un studiu de fezabilitate,dar și un proiect tehnic,
  • lucrări de reabilitare la pasajul rutier, cu probleme la nivelul finisajelor, a structurii de beton și a grinzilor ce susțin planșeul și pilonii, existând un risc ridicat de cădere.

Pentru ce vor fi alocate investițiile la pasajul Unirii

Reabilitarea pasajului Unirii va fi realizată în perioada 20 iunie 2022-01 septembrie 2022, atunci când traficul rutier va fi semnificativ mai redus. Principalele lucrări de reabilitare prevăd:

  • crearea unui sistem de ventilație
  • prevenirea inundațiilor prin crearea unui sistem performant de colectare a apelor pluviale
  • investiții în iluminatul pasajului rutier
  • condiții mai bune pentru toți participanții la trafic

Restricții pe timpul executării lucrărilor de construcție

Din data de 20 iunie, când începe reabilitarea pasajului Unirii, acesta va fi închis complet, iar pe perioada efectuării studiilor de fezabilitate necesare demarării lucrărilor, râul Dâmbovița, care trece pe sub pasaj, va fi secat.

Dat fiind faptul că pericolul reprezentat de pasaj pentru populație este de gradul 4 din 5 pe scara riscului, primarul Băluță ia în calcul să consolideze construcția în regim de urgență. Totuși, momentan există doar discuții cu privire la o eventuală stare de alertă, urmând a fi luate măsuri suplimentare dacă situația lucrărilor o va cere, conform Infoactual.