Pasajul Băneasa, care ar trebui să fie gata în luna iulie a anului viitor, presupune costuri considerabil mai mari, pe fundalul modifică rii unor soluţii privind sistemul de colectare a apelor pluviale.
Construcţia obiectivului de la intrarea în Capitală va costa, în final, cu circa 4 milioane de euro mai mult decât a fost prevăzut iniţial, a declarat ieri ministrul transporturilor, Ludovic Orban, după o conferinţă pe tema infrastructurii. „Sunt nişte costuri suplimentare pe care o să le plătească Primăria Capitalei. Este vorba de două canale pluviale care au fost schimbate, dar şi de alte probleme, cum ar fi devierea reţelei de iluminat stradal“, a declarat ieri şeful de la Transporturi. Primăria nu vrea să plătească
Viceprimarul Capitalei, Răzvan Murgeanu, ne-a declarat că „primăria nu va suporta în niciun caz cheltuielile suplimentare“, din moment ce respectiva investiţie nu este în „ograda“ sa. De altă părere sunt însă oficialii din cadrul Companiei de Autostră zi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR). Potrivit lui Marin Ionescu, directorul Direcţiei de investiţii şi reparaţii capitale din cadrul companiei, este normal ca cele patru milioane de euro să fie plătite din bugetul primăriei, deoarece în hotărârea de guvern pentru fluidizarea traficului pe DN 1, în care este inclus pasajul Băneasa, nu este prevăzută construirea celor două canale.
„Primăria ţine morţiş să facem această lucrare, nu înseamnă însă că trebuie să o plătim tot noi“, a declarat Ionescu. Potrivit acestuia, primarul general al Capitalei, Sorin Oprescu, ar fi declarat recent că nu are în acest an bani pentru finanţarea construirii canalelor cu pricina, fonduri urmând să fie alocate din bugetul pe 2009. Lucrări suplimentare, termene mai lungi
Proiectul iniţial prevedea construirea unui canal pluvial cu un diametru de 1,2 metri, însă primă ria a cerut schimbarea acestuia cu alte două canale, de 1,5 metri, potrivit directorului general al CNADNR, Dorin Debucean. Cele două canale sunt amplasate pe bretelele din stânga şi din dreapta pasajului, sub sistemul rutier. Pentru a se începe efectiv lucrările la pasaj, trebuie întâi finalizată construcţia sistemului de colectare a apelor pluviale.
El a menţionat că lucrările la pasaj vor fi întârziate, însă nu a precizat cât timp. Proiectul pasajului de la Băneasa costă circa 13 milioane de euro, dintre care 9 milioane reprezintă lucrările propriu-zise.
PIEDICI
Un pasaj sufocat de probleme Construirea celor două canale de colectare a apei de ploaie nu este singura problemă care întârzie lucrările la pasajul Băneasa. Potrivit lui Orban, o altă problemă a pasajului este un teren cu o suprafaţă de 5.700 de metri pătraţi care trebuie transferat din administraţ ia primăriei la CNADNR pentru continuarea lucrărilor.
Pentru a grăbi transferul acestui teren, Orban va participa, luni, la şedinţa Consiliului General al Primăriei Capitalei. „Voi merge luni la primărie şi le voi explica prieteneşte consilierilor de ce avem nevoie de acest teren“, a mai spus Orban. Şeful de la Transporturi a afirmat că, după rezolvarea tuturor problemelor, lucrările ar putea fi finalizate în circa patru luni.