„O să apăsăm pedala la maximum de accelerație pentru toate marile proiecte de investiții din România. Nu numai în infrastructura de transport, ci în toate investițiile infrastructurile necesare pentru dezvoltarea României”, a declarat Ludovic Orban.

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a semnat vineri contractul pentru proiectarea și execuția lotului de 12 km Zimbor – Poarta Sălajului din Autostrada Transilvania (A3).

Contractul a fost câștigat de firmele constructorului Dorinel Umbrărescu, având o ofertă de 680 milioane de lei, singura care s-ar fi încadrat în suma estimată de CNAIR. Semnarea contractului are loc după ce până la termenul limită nu au fost depuse contestații, susțin reprezentanți ai CNAIR.


De râsul Europei. Critici dure pentru întârzierea lucrărilor la autostrăzi

Câți kilometri de autostradă promite PNL. Ministrul Bode anunță noi studii de fezabilitate


Ofertele financiare ale spaniolilor de la FCC (789 milioane) și turcilor de la Nurol (1,04 miliarde) erau peste valoarea estimată, de 730 de milioane, spun membri ai forumului Asociației Pro Infrastructură. Asocierea SA & PE Construct – Spedition UMB – Tehnostrade a fost desemnată drept câștigătoare.

Licitația a fost lansată în 20 martie. În 2 aprilie au fost depuse ofertele pentru proiectarea și execuția subsecțiunii 3B2. Ministrul Transporturilor, Lucian Bode, a precizat că au fost depuse trei oferte.

Obiectul contractului îl reprezintă proiectarea și execuția lucrărilor. Finanțarea pentru acest lot va fi asigurată din fonduri europene, prin Programul Operațional Infrastructură Mare, potrivit informațiilor din platforma de achiziții publice.

Proiectul Autostrăzii Transilvania (Braşov – Borş), parte din A3, a început în 2004, în baza unui contract – estimat inițial la 1,5 miliarde de euro, ulterior ridicat la 2,2 miliarde, iar apoi la 7 miliarde – încheiat cu compania americană Bechtel, ce trebuia executat până în 2012.


Orban, promisiunea anului: ”Vom aloca sume fără precedent pentru autostrăzi”

Pământul a luat-o la vale. Dezastru pe autostrada A1 Deva-Nădlac


Acesta a suferit multe modificări, fiind reziliat în 2013. Pentru 12,5% din autostradă statul a plătit Bechtel 1,2 miliarde de euro. A3 a fost împărțită inițial de autoritățile române în două proiecte, București – Brașov și Brașov – Cluj – Borș, lungimea sa totală fiind de 584 km.