Cum poate fi reinventat turismul autohton. Pariul anului 2022

Sursa: Maksym Yemelyanov | Dreamstime.com

În vremuri în care puțini se mai încumetă să investească în turism, omul de afaceri gălățean Dan Ciocea propune ca premieră națională un nou model de business. Pariul lui Dan Ciocea e ca tour operator-ul său să devină în doi ani o afacere de 50 milioane euro.

Perioada pandemică a diminuat drastic apetitul pentru noi dezvoltări în rândul investitorilor autohtoni din turism și HoReCa. Contrar acestui tablou sumbru, care se va perpetua probabil și în 2022, există totuși oameni de afaceri care îndrăznesc să dezvolte afaceri în aceste sectoare.

Dan Ciocea, unul dintre antreprenorii din noua generație, mizează, la 36 de ani, pe o idee inovatoare și afirmă că efectele recesiunii pot crea, de fapt, multe și valoroase oportunități.

Omul de afaceri din Galați dezvăluie că implementează chiar în aceste zile în România un nou model de business.

Este vorba de un nou tour operator, dezvoltat sub brand-ul Holiday Plan, business pe care Dan Ciocea îl vede ca devenind rapid un actor de referință în turismul românesc: “Vizăm pentru această afacere o cifră de afaceri de 30 milioane EUR în 2022, respectiv 50 milioane EUR în anul al doilea de activitate, 2023. Oricum, am convingerea că acest concept se va impune rapid în sectorul de profil”.

Agențiile de turism devin pentru prima data acționare într-un tour operator

De unde provine încrederea pe care Dan Ciocea o are în acest business și de ce e convins că sistemul unic pe piața turismului îi va aduce satisfacții pe măsura investițiilor?

“Reprezintă o premieră absolută în România. Deosebit față de tour operatorul autohton tipic este că am cooptat ca acționari mai multe agenții de turism din țară. Astfel, Holiday Plan nu va fi doar un partener pentru acestea, ci va fi un brand deținut efectiv de agențiile revânzătoare de pachete de turism către clientul final, turistul. Alături de agențile coacționare vom reuși să garantăm o calitate sporită a serviciilor și să generăm un grad ridicat de încredere în rândul clienților acestora.

Până acum, piața a fost delimitată în sensul în care tour operatorii acționează aproape exclusiv după tiparul angrosistului, respectiv se folosesc de agențiile revânzătoare fără ca acestea să beneficieze real de o creștere a business-ului. Cooptându-le ca acționari în proiect, punem agențiile de turism pe primul plan, deoarece ele sunt cele care intră în contact direct cu consumatorul final, turistul, deci cunosc cel mai bine nevoile acestuia. Nu vor fi doar clienți ai noștri, ci parteneri care vor avea tot interesul să creștem această afacere împreună”, detaliează Dan Ciocea.

Urmează o altă premieră: listarea la bursă

Mai mult, pentru o fază ulterioară al acestui proiect, Dan Ciocea intenționează listarea la bursă a noii sale afaceri: “Și aceasta ar urma să fie o premieră pentru sectorul de turism din România. Acea etapă va duce, de asemenea, la un alt nivel proiectul. Deocamdată ne concentrăm însă pe dezvoltarea propriu-zisă.

În perioada 1-16 ianuarie, alături de prestigioși hotelieri din Antalya am derulat o serie de șase evenimente tip workshop în București, Craiova, Arad, Baia Mare, Suceava și Iași, respectiv orașele din care vor pleca charterele noastre. Am avut, ca prezență, peste 300 de agenții din România care ne sunt partenere. A fost un succes care mă determină să fiu cu atât mai încrezător privind viitorul Holiday Plan. Acum urmează inaugurarea la nivel internațional a tour operator-ului, care va avea loc în februarie, la Cairo.”

Ciocea intră în industria hotelieră

Ideea unui tour operator în care să coopteze ca acționari agențiile de turism a venit pentru Dan Ciocea în timp ce derula construcția unui hotel de 4 stele în piața Charles de Gaulle. Acesta va produce venituri atât din activitatea hotelieră, cât și din restaurantul de tip lounge și va fi inaugurat în luna februarie 2020. “În acest proiect am avut ocazia să cunosc o echipă tânără, cu care am dezvoltat această idee. Mizez pe această echipă atunci când spun că ne vom impune rapid în sectorul de turism românesc”, spune Dan Ciocea.