Laura Lazăr, unul dintre cei mai curajoşi şi ecletici designeri români ai momentului, a lansat luni, 28 noiembrie, colecţia de primăvară-vară 2012, în cadrul unui eveniment găzduit de Silver Church.
Laura îşi proiectează fiecare colecţie în contextul unei căutări în centrul şi la capătul căreia se află întotdeauna femeia: femeia generică, femeia primordială, femeia de ieri, de astăzi, de mâine, multifaţetată şi irepetabilă, întocmai că universul spiritual în jurul căreia gravitează. Deşi şi-a obişnuit asistenţa cu experienţe neconventiale de catwalk, designerul şi-a invitat de această publicul la o întoarcere la clasic. Prezentarea colecţiei a avut loc pe un podium tradiţional şi a fost dublată de o surpriză: band-ul The Speakers, un proiect nou, cu unde retro rock, ce a performat live pe întreaga durată a show-ului. O scenografie specială semnată de Oana Micu şi constând într-o suită de păpuşi reinterpretate, a susţinut conceptul colecţiei şi a redat o mică parte din lumea păpuşilor-femei sau a femeilor-păpuşi şi a frământărilor acestora. Defilarea a fost deschisă de manechinul Delia Tudose, o siluetă inspirationala ce se regăseşte, de altfel, în lookbook-ul colecţiei şi care a devenit, astfel, figura centrală a întregului proiect. Femeia, ca o păpuşă senzuală
Deloc întâmplător denumită "Doll Parts", colecţia verii viitoare se defineşte în acord perfect cu estetica designerului. Contemplând iubirile şi durerile femeii moderne, Laura Lazăr a creionat o lume nouă în care aşa-zisele păpuşi se revoltă împotriva fascinaţiei primare pe care au exercitat-o decenii la rând. Evaluate timp îndelungat la scara unor simple instrumente vizuale şi injectate totodată cu imaginea unor prototipuri consumeriste precum mitica Lolita sau best-seller-ul Barbie, femeia învaţă să întoarcă prejudecăţile şi clişeele în favoarea sa. Frumuseţea devine o armă redutabilă, femeia se joacă senzual cu mintea unei societăţi schilodite de urât, lipsite de drepturi şi de libertăţi, pentru a-şi croi o noimă, pentru a dobândi o cale, pentru a izbândi.