Pandemia lovește și industria farmaceutică. Prăbușire alarmantă a vânzărilor

Pandemia lovește și industria farmaceutică. Prăbușire alarmantă a vânzărilor

De la începutul pandemiei de coronavirus și până în prezent, vânzările de medicamente au scăzut simțitor.

Dragoş Damian, şeful Terapia Cluj, cel mai mare producător local de medicamente spune că, potrivit unui raport realizat de companie,  consumul de medicamente a scăzut cu 16% în iunie 2020 fa­ţă de aceeaşi lună din 2019, din cauza pandemiei de Covid-19.

„În iunie 2020, asistăm la o prăbuşire a vânzărilor cu 16% în unităţi faţă de iunie 2019“, a spus Dragoș Damian.

„La nivel de iu­nie 2020, asistăm la o prăbuşire a vânzărilor faţă de iunie 2019 în unităţi (cutii) cu -16,6%, pe primele şase luni cu -6,26% (faţă de primele şase luni din 2019 - n.red.), şi la ni­ve­lul unui an iulie-iunie cu -5%. O să ieşim mult mai bolnavi din pan­demie faţă de cum am intrat“, a mai spus  Dragoş Damian.

Motivele pentru scăderea semnificativă în iunie 2020 faţă de aceeaşi lună din anul trecut vin din faptul că oamenii nu mai ajung la farmacii şi în spitale în contextul actual, în care răspândirea noului virus este comunitară.

Pandemia de Covid-19 a pus sub presiune chiar şi pe industria producătoare de medicamente, una dintre puţinele care au funcţionat în perioada restricţiilor de călătorie.

Piaţa de medicamente a ajuns în 2019 la 17,8 miliarde de lei, potrivit Cegedim, în creştere cu 10%.

În ultimele 12 luni, românii au cumpărat medicamente de aproape 18 miliarde de lei, volumul total al consumului de medicamente ajungând la 641,4 milioane cutii, în creştere cu 3,2%, arată rezultatele studiului Pharma & Hospital Report, Cegedim Customer Information.

Valoarea medicamentelor eliberate către pacienţii din România a fost de 17,98 miliarde lei la preţ de distribuție, cu 6,2% mai mult față de aprilie 2018 – martie 2019. În trimestrul 1 2020, volumul total al medicamentelor eliberate către pacienți s-a ridicat la 179,1 milioane cutii, în creștere cu 9,7% față de trimestrul 1 din 2019. Creșterea a fost generată atât de canalul de retail (10,0%) și într-o mai mică măsură, de canalul de spital (3.0%). Pe segmente, ratele de creştere în volum au fost de 4,7% pentru Rx în farmacii și 18,7% pentru OTC în farmacii, potrivit zf.ro

 

Ne puteți urmări și pe Google News