Poliţiştii comunitari, împreună cu cei de la Rutieră şi inspectori din cadrul primăriei, vor sta la pândă în jurul şantierelor din Timişoara, pentru a prinde, în flagrant, utilajele care ies pe carosabil cu roţile pline de noroi.
Ultima idee genială a edililor vrea să elimine praful din oraş, astfel că mobilizează efectivele poliţiei pe după gardurile şantierelor, după ce au constatat că în oraş, bună parte din poluarea atmosferică este produsă de praf.
Ultimele măsurători ale pulberilor în suspensie au demonstrat că în tot oraşul se înregistrează depăşiri ale nivelului admis de praf, cele mai prăfuite zone fiind Gara de Nord, Calea Lipovei, Parcul Botanic şi Centrul Bancar.
Edilii spun că se lucrează la infrastructură, dar că se impun măsuri urgente în şantiere, antipoluare. „Trebuie să luptăm pentru ca oraşul să nu mai fie atât de poluat. Sunt câteva măsuri pe care le vom urmări, de la respectarea normelor de organizare a şantierelor, până la depozitarea materialelor de construcţii pe stradă, de către unii cetăţeni sau unele firme”, a declarat viceprimarul Adrian Orza.
Astfel, edilul mobilizează oamenii în uniforme să vegheze dacă autospecialele şi camioanele îşi spală roţile când ies de pe un şantier, în oraş, şi dacă diriginţii de şantiere au grijă la depozitarea gunoiului specific.
Cei prinşi cu roţile murdare vor încasa amenzi de până la 2.500 de lei. Aleşii au în vedere creşterea cuantumului acestor amenzi, pe viitor.
În conformitate cu legea, şantierele şi zonele din imediata apropiere ar trebui să fie salubrizate atât pe perioada lucrărilor, cât şi după, mortarele nu pot fi preparate pe domeniul public, cum pe spaţiul public nu pot fi depozitate niciun fel de materiale de construcţii sau rezultate din această activitate, drumul şi trotuarele din jur trebuie în permanenţă igienizate, roţile maşinilor care părăsesc şantierul trebuie salubrizate, producerea şi răspândirea prafului trebuie împiedicată prin stropiri sau pulverizări cu apă.