Palatul Mogoşoaia, punte către Adriatica

Palatul Mogoşoaia, punte către Adriatica

Duminică, începând cu orele 17.00, Palatul Mogoşoaia vă invită la un periplu în zona Adriaticii cu ocazia vernisajului expoziţiilor: „Umbria, tărâm al întâlnirilor”, expunere reunind 58 de opere de pictură, sculptură, ceramică aparţinând unei selecţii de artişti italieni activi în regiunea Perugiei, curator Paolo Nardon, şi „Drumul pătratelor” („The path of the squares”), imaginat de Desa Petricici Vlahutin, sculptoriţă din Croaţia propusă de curatoarea Olivia Nitis.

Ziua internaţională a muzeelor devine astfel ocazia privilegiată a unei semnificative întâlniri între culturi, artişti şi public în mijlocul grădinilor înmiresmate de parfumul miilor de irişi înfloriţi.

Oaspeţii italieni ai Mogoşoaiei sunt: Centrul Expoziţional Rocca Paolina, dr. Pier Luigi Neri, directorul pentru politici culturale al Provinciei Perugia, şi plasticienii Sestilio Burattini, Claudio Carli, Carlo Carnevali, Silvano D’Orsi, Romano Mazzini, Fausto Minestrini, Lucilla Ragni. Manifestarea face parte dintr-un proiect mai amplu care a debutat la Perugia, în iunie 2008, cu „Dialog în oglindă”, expoziţie de artă plastică româno-italiană, şi va continua pe 31 mai la Rocca Paolina cu prezentarea a şapte plasticieni români reuniţi sub semnul „Mitologiilor subiective”.

„Liniile pure ale pătratelor in spaţiu imaginate de Desa Petricic Vlahutin sunt animate de căldura proprie lemnului dar şi de duhul meşteşugului, invenţie şi realizare aflându-se într-un raport de perfect echilibru. Este echilibrul unei sensibilităţi moderne care se regăseşte în constructele abstracte ale matematicii şi ciberneticii ce însufleţesc planurile, transformându-le în volume oprite de gestul artistului dintr-o rotire, ori din alunecarea lentă, în jurul sau de-a lungul propriei axe.

Demersul artistic al Desei Vlahutin vizează însă mai mult decât sculptura abstractă, autoarea imaginând adevarate arhitecturi miniaturale, concentrate spaţiale oferind privitorului multiple desfăşurări de planuri, jocuri de umbra şi lumina, de plin şi gol, al căror punct de pornire îl aflam în pătratele colorate, pictate obsesiv de-a lungul întregii vieţi de Josef Alberts. Artista revizitează febril şi fertil arta hiperraţionalistă a Bauhausului, refăcând punţi între constructivism, arta concretă şi minimalism.

De aceea ne putem uşor imagina aceste vlăstare ale perfecţiunii geometrice apărând undeva, în studioul lui Walter Gropius de la Bauhaus, alături de sculpturile lui Moholy-Nagy, sau în orice muzeu, alături de pânzele lui Vassarely”, susţin reprezentanţii Centrului Cultural Mogoşoaia.

Ne puteți urmări și pe Google News