OTP: Restructurarea creditelor a dat roade pentru 75 – 80% din clienţii cu probleme

OTP: Restructurarea creditelor a dat roade pentru 75 – 80% din clienţii cu probleme

Circa trei sferturi din clienţii OTP Bank România care aveau probleme cu achitarea ratelor şi au beneficiat de soluţii de restructurare au reuşit să îşi redreseze situaţia, în timp ce restul de 20 – 25% nu pot în continuare achita creditele, a spus astăzi Laszlo Diosi, directorul general al OTP bank România.

Potrivit acestuia, circa 10 – 15% din clienţii retail ai băncii au apelat la soluţii de restructurare.

"După primele trei luni am văzut portofoliul de credite neperformante stabilizându-se, după ce euro scăzuse sub 4,1 lei/euro. Dar în ultimele săptămâni situaţia portofoliului s-a înrăutaţit, din cauza deprecierii. Pe partea de credite ipotecare vedem o creştere a creditelor neperformante, a spus Laszlo Diosi.

Potrivit acestuia, clienţii cu probleme beneficiază de trei sau chiar patru etape de restructurare a creditului, care implică de regulă amânarea platei ratei. Majoritatea clienţilor care au apelat la încă o restructurare a creditului se află acum în a doua etapă, spune Diosi.

OTP a lansat astăzi un program de educaţie financiară, OTP Mentor, care are două componente. Una dintre acestea implică o platformă online, www.dresoruldelei.ro, funcţională de la 1 iulie, prin intermediul căreia clientul poate berneficia de o analiză a situaţiei financiare. Prin intermediul platformei, clientul are opţiunea de a stabili o întâlnire cu un consilier financiar al OTP, cu ajutorul căruia poate pune la punct o strategie pentru administrarea bugetului. 

Ne puteți urmări și pe Google News