Otopeni: modernizarea stagnează

Modernizarea Aeroportului Internaţional "Henri Coandă" din Capitală este amânată cu până la patru ani, din cauza nefinalizării Planului Urbanistic Zonal (PUZ) şi a lipsei de fonduri, potrivit unui proiect de Ordonanţă de Urgenţă elaborat de Ministerul Transporturilor.

Amânarea investiţiilor pentru „Henri Coandă“ are loc în contextul în care guvernul cere mutarea curselor low cost de pe Băneasa pe Otopeni şi transformarea Aeroportului de la Băneasa în terminal destinat curselor de business. Otopeniul va avea mult-aşteptatul nou terminal de pasageri cel mai devreme în 2019, cu patru ani mai târziu decât era iniţial planificat.   Finalizarea terminalului va găsi pe Otopeni un trafic de trei ori mai mare faţă de cel actual. Peste 16 milioane de pasageri se anticipează că vor ateriza sau decola de la principalul aeroport al României în 2019. Nici planurile de conectare a zonei de est a aeroportului cu oraşul nu se derulează conform planului, necesitând extinderea cu doi ani a termenului de finalizare a infrastructurii de transport rutier, de cale ferată şi de metrou. Iniţial, legătura cu Bucureştiul ar fi trebuit să fie gata în 2011. Probleme sunt şi cu exproprierile, oficialii de la Transporturi solicitând decalarea lor cu cel puţin un an.

Băneasa se închide de luni

Aeroportul Internaţional „Aurel Vlaicu“ (Băneasa) din Capitală se va închide traficului de pasageri pentru două săptămâni. Începând de luni şi până pe 12 octombrie, operatorii aerieni precum Blue Air şi Wizz Air îşi vor muta toate cursele pe Otopeni, pentru a se executa lucrări de reparaţii la calea de rulare Delta a aeroportului.