Ordonanţa RCA e în vigoare, dar NU se aplică pentru că NU are norme.

Avem două legi: OUG 54/2016 și un HG din același an. Ambele pun botniță mecanismelor de piaţă liberă în stabilirea preţurilor. Totuși, legislaţia este nefuncţională pentru câteva luni de zile din lipsa normelor de aplicare. Asigurările se încheie, ca și până acum, pe perioade de un an, pentru că, altfel, nu rentează, iar conceptele de compensare directă, rent a car sau asigurare RCA suspendată sunt niște utopii la care nimeni nu se uită deocamdată, titrează economica.net.

Normele metodologice aferente OUG 54/2016 și a HG care a decis înghețarea prețurilor la asigurările RCA pentru următoarele șase luni trebuiau să fie publicate în Monitorul Oficial la 45-60 de zile de la data apariției OUG în Monitor, pe 19 septembrie. Ultimele date indicau data de 2 decembrie 2016 (...)
Ordonanța de Urgență stabilește că păgubitul are dreptul să primească mașină la schimb pe durata reparațiilor autovehiculului. Dar nicăieri nu este prevăzut un plafon, o perioadă sau alte criterii de bun simț care stau la baza acestui sistem rent a car. Asta, pentru a nu ajunge la situația inedită ca posesorul unei Dacii Logan să primească un Volkswagen Passat și atunci să își dorească o perioadă cât mai lungă pentru reparații (...)

Așa că, până una alta, vina pentru faptul că nu poți încheia RCA pe o lună sau două nu se datorează sistemului informatic sau vitezei de validare sau non-validare a polițelor RCA de către asigurători, ci unui vid de reglementare. În concluzie, până se aplică legea dispare efectul ei. Prețurile maximale sunt stabilite pe o durată de șase luni de la intrarea în vigoare, 18 noiembrie 2016. După aceea, nici OUG, nici HG nu mai au efecte (dacă nu li se prelungeste efectul prin alt OUG). Rămâne ca soluție proiectul de lege cu un conținut aproximativ identic, blocat înainte de alegeri undeva între Senat și Cameră.