Acum aproape o lună, Realitatea TV părea că a găsit un rival pentru a contracara emisiunea lui Mircea Badea (Antena 3), care se impunea pe tronsonul orar. Cătălin Oprişan, „recrutat“ de la Telesport, a fost introdus la bătaie directă cu „În gura presei“. După opt ediţii de confruntare, în care Oprişan a fost la mare distanţă în urma lui Badea, „Ultima oră“ a fost mutată după miezul nopţii.

Oprişan: „Sunt mulţumit“

Cătălin Oprişan a fost descoperit pe când realiza la Telesport o revistă a presei sportive, într-un program oneman- show. Stilul realizatorului – care combina „Chestiunea zilei“ cu „În gura presei“ – i-a convins pe cei de la Realitatea că ar fi o alternativă bună pentru show-ul lui Mircea Badea, care domina zona 23.00-24.00.

Oprişan a început în forţă. Prima ediţie a emisiunii „Ultima oră“ prezentată de el a atras 100.400 de telespectatori, la doar 19.000 în urma lui Mircea Badea. Performanţa nu a mai fost niciodată repetată în niciuna dintre confruntări: la bătaie directă (8 ediţii), Badea avea audienţe de două, uneori chiar trei ori mai mari decât Oprişan (care oscila între 50.000 şi 80.000 de persoane). Mai mult, în intervalul 23.00-24.00, Realitatea TV scotea audienţe mai mici decât înainte de introducerea lui Oprişan în grila de programe. Din 7 aprilie, cele două reviste ale presei nu s-au mai întâlnit pe acelaşi interval orar.

„Ultima oră“ a fost mutată dincolo de miezul nopţii, cu excepţia zilei de vineri, când e programată de la ora 23.15, iar Badea nu are emisiune. După ora 24.00, audienţa medie a lui Oprişan s-a plasat între un minim de 35.000 de telespectatori şi un maxim de 81.600.
 
„Din punctul meu de vedere, ţinând cont că emisiunea începe după miezul nopţii, eu sunt mulţumit până acum“, spune Oprişan. „Ştiu că audienţa nu se măsoară în mailuri, dar sunt bucuros când, la unu fără zece noaptea, am şi 200 de mailuri pentru concursul emisiunii“, continuă el.

De ce a fost diferenţa mare când s-a intersectat cu Badea? „Este diferenţa dintre un copil de o lună şi unul de un an şi jumătate. La o lună, e pe lapte şi hiperalergic, la un an şi jumătate ştie cum să ceară. La o lună, doar plânge“.

În total, în intervalul 14 martie-18 aprilie, cele 20 de ediţii din „Ultima oră“ (inclusiv cele care nu s-au intersectat cu Mircea Badea) au atras o audienţă medie de aproape 67.000 de telespectatori. Cea mai vizionată emisiune a fost cea din 28 martie, cu 115.000 de persoane medie. În aceeaşi perioadă, show-ul lui Mircea Badea a avut, în 34 de difuzări, o medie de 147.000 de telespectatori, cu vârfuri care au ajuns aproape de 250.000 de persoane.

Badea are priză la educaţi

Cine se uită la Badea şi la Oprişan? După vârstă, publicul ambelor programe se concentrează în zona de peste 50 de ani – aproape 70% din public provine din acest segment. Telespectatorii ambelor emisiuni sunt „avuţi“, cu o mică diferenţă: 69% din publicul lui Badea şi 66% din cel al lui Oprişan au venituri peste medie. Decalajul mare apare la educaţie. Mircea Badea atrage un procent semnificativ de persoane cu studii superioare – peste 60%, faţă de aproape 44% la Oprişan.