Grupul familiilor Voice 370 consideră că aceste căutări ar trebui extinse, nu întrerupte, pentru că este o „datorie față de oamenii care călătoresc cu avionul”.

Avionul a dispărut în drumul său de la Beijing spre Kuala Lumpur, cu 239 de persoane la bord, în 2014.

Au fost cercetate 120.000 de km pătrați din Oceanul Indian, fără niciun rezultat. Părți ale fuselajului au fost găsite până în Madagascar. Dar numai șapte au fost identificate ca fiind, fără nicio îndoială, părți ale aparatului Boeing 777.

Căutările subacvatice au descoperit noi vulcani, ancore, nave demult pierdute, iar sonarele zonei au ajuns să cunoască atât de bine apele oceanului, ca niciodată până acum, dar nici urmă de MH370, comentează BBC.

Au existat mai multe semnale false – la un moment dat echipa de căutare l-a sunat pe  premierul australian  și i-a spus să se pregătească să facă un anunț, dar după ce au trimis în adâncime camerele drone, să filmeze, era vorba despre o epavă. Experții din bărci au făcut față vremii nefavorabile, au fost pe cont propriu, în locuri unde nu putea u fi ajutați de elicopetere, dar, deși și-au dorit cu disperare, nu au reușit să rezolve misterul.

Durerea de a nu ști ce s-a întâmplat este foarte acută pentru familii, la fel e acum ca ăn urmă cu doi ani, și vor face tot ce le stă în putință să nu se încheie operațiunea. Analize șiitințifice ale probelor arată că MH370 ar fi căzut puțin mai la nord de unde căutau autoritățile și speră că, poate, companii private, ar putea finanța aceste căutări pe mai departe? Poate Boeing?

Totuși, deocamdată, căutările s-au încheiat, iar „teoreticienii” de pe internet vor scrie ce doresc de acum încolo, pe această temă. Misterele de acest gen nu mor niciodată.

Anunțând suspendarea căutărilor, Australia, Malaezia și China au spus că „nu s-a mai descoperit nicio informație nouă pentru a se putea determina o locație specifică în care a căzut avionul”, în ciuda a numeroase studii realizate. Rămâne speranța că aceste lucru se va întâmpla în viitor.

Grupul de sprijin al familiilor Voice370 a spus că trebuie continuate căutările și extinsă zona cu 25.000 de metri pătrați mai la nord de zona actuală, așa cum recomanda un raport al Biroului Australian pentru Siguranța Transportului, publicat în decembrie.

„Oprirea căutărilor în această fază este iresponsabil și trădează lipsa șocantă a încrederii în datele, instrumentele și recomandările multor experți, oficiali întrebați chiar de autorități”, spun familiile. Un raport din noiembrie 2016 arăta că avionul „probabil a avut o rată ridicată și în creștere de coborâre în Oceanul Indian”.