Reacţie la dezbaterea provocată de EVZ: primarul Capitalei promite piste speciale pe marginea străzii, unde „parchează nesimţiţii”.
Pe principiul nu împac nici capra, nici varza, primarul Sorin Oprescu găseşte soluţii pentru bucureştenii „pe două roţi”, lovind în „nesimţiţii” de şoferi care îşi lasă maşinile pe pistele pentru biciclete. După ce „Evenimentul zilei”, dar şi postul de radio „EuropaFM” au stârnit dezbaterea pe tema accesului cu bicicletele în parcuri şi a statului pe iarbă, primăria a catadicsit să organizeze, ieri, o dezbatere pentru a lua pulsul societăţii.
Ca să le închidă gura reprezen tanţilor organizaţiilor care militează pentru drepturile cicliştilor, edilul-şef le-a promis piste speciale pe marginea carosabilului, după modelul francez, hărţi ale rutelor posibile şi locuri de unde se pot închiria biciclete.
Oprescu a găsit şi soluţia cea mai bună pentru eliberarea pistelor de maşini parcate, fără să ia în considerare lipsa locurilor de parcare, declarând război posesorilor de autovehicule lipsiţi „de bună simţire”. „Partea morală e să-i lămureşti pe nesimţiţi, iar partea cealaltă este să le pui atâţia stâlpişori, cât n-au crezut ei că pot să apară vreodată, ca să poată să circule şi ăla cu bicicleta”, a spus primarul. Piste, stâlpi şi promisiuni
Reprezentanţii de la „Bate şaua...” şi „Green Revolution” au obţinut ieri multe promisiuni care se vor soluţiona „cât de curând”, după termenul dat de primar. „E bine să punem pistele pe marginea carosabilului, acolo unde se poate, ca să le dăm un loc şi pietonilor”, a adăugat primarul. Pe acele piste vor putea circula şi scuterele de capacitate mică. Pistele deja existente vor fi, tot din vorbe, momentan, redesenate. „Merg pe o bandă cu bicicleta, dar la un moment dat pista se termină. Trebuie să se racordeze toate benzile la toate destinaţiile posibile”, a fost propunerea lui George Culda, pre şedintele „Bate şaua...”, agreată de cei prezenţi.
„Primul pas este reţeaua de infrastructură, vom încerca să facem o hartă de strategie ca pistele să nu se întrerupă înainte de a ajunge la destinaţie”, a promis şi Ion Dedu, şeful Direcţiei de Transporturi în cadrul primăriei. Preşedintele „Bate şaua...” a ţinut să precizeze că el a realizat deja din toamna anului trecut o hartă a traseelor care pot fi parcurse pe bicicletă. Discuţiile între reprezentanţii organizaţiilor şi cei ai primăriei vor continua miercurea viitoare. VOT DE VARĂ
Undă verde pentru stat pe iarbă şi plimbat pe role
Bucureştenii care vor să stea şi pe iarbă, nu doar pe băncile din parcuri, ar putea să se bucure de acest „privilegiu” chiar din această vară. „Încercăm s-o reparăm atâta cât e cald şi frumos afară. Pregătim modificarea hotărârilor, alea care restricţionau accesul bicicletelor, al rolelor în parc, sigur, între anumite limite, ca să nu se producă accidente şi, ceea ce-mi doresc tare mult, este ca românul să calce pe iarbă, să se odihnească pe iarbă.
Chestia cu nu călcaţi iarba, eu mor când aud aşa ceva, mor. Ei, n-o să mai fie aşa ceva, o trecem prin hotărâre de consiliu”, a promis Oprescu. Cei care se aşază pe iarbă în parcurile Capitalei pot primi amendă între 40 şi 60 de lei, conform unor hotărâri adoptate de Consiliul General al Municipiului Bucureşti din 1994 şi 2001. Totuşi, aceste interdicţii sunt aplicate diferit în funcţie de sector sau de parc. Aproape 700 de locuitori ai Capitalei au semnat şi o petiţie on-line prin care cer să fie anulate restricţiile de a călca iarba şi a merge pe bicicletă în parc. Mai au însă de aşteptat până când dorinţa lor va primi unanimitate de voturi în următoarea şedinţă de consiliu general.