Trecerea Metrorex la Primăria Capitalei ar putea lăsa bucureştenii din Drumul Taberei, şi nu numai, fără metrou. Sorin Oprescu nu are bani de investiţii. De dragul imaginii, el a negociat preluarea doar cu numele şi vrea ca lucrările să fi e făcute de Ministerul Transporturilor
Premierul Victor Ponta a anunţat că va trece societatea Metrorex în subordinea Primăriei Capitalei, motivând că numai aşa ar putea fi terminate lucrările de construire a noilor magistrale. Surse USL spun, însă, că premierul încearcă să-i facă imagine lui Oprescu. De două zile, specialiştii Ministerului Transporturilor discută dacă pot să treacă în subordinea primarului general doar gestionarea metroului, aşa cum îşi doreşte edilul, nu şi investiţiile. "Primăria nu ar avea bani pentru lucrările începute şi nici de subvenţie", susţin surse guvernamentale.
Deja au fost reduse fondurile pentru Magistrala V -Valea Ialomiţei - Drumul Taberei, de la 380,9 milioane de lei, la 178,9 milioane, ceea ce ar putea duce la întârzierea lucrărilor sau chiar la sistarea lor, după cum au precizat chiar reprezentanţii Metrorex. Începută în 2011, magistrala V-a blocat cartierul Drumul Taberei. Oamenii sunt dispuşi să suporte şantierul, cu condiţia ca linia să fie terminată în 2015, aşa cum se lăuda şi primarul sectorului 6, Rareş Mănescu, care s-a folosit de acest proiect în campania electorală.
"Adio noi linii de metrou"
În opinia fostului ministru al Transporturilor, Anca Boagiu, decizia de a trece metroul la Municipalitate este una greşită în acest moment. "Eu am discutat trecerea metroului la Primărie când eram ministru. Atunci, domnul primar general a spus că nu îl vrea pentru că nu poate suporta investiţiile aflate în derulare. Dacă va trece la Primărie acum, bucureştenii îşi pot lua adio de la noi linii de metrou. În plus, Primăria nu poate suporta creditele angajate de Metrorex", a explicat Boagiu. Compania are în derulare investiţii de nu mai puţin de şapte miliarde de euro.
În ultima şedinţă de Consiliu, aleşii au aprobat contractarea unui credit de 800 de milioane de euro ca să achite unele lucrări care deja au fost finalizate. În plus, Oprescu vrea şi autostradă suspendată, care va costa 1, 3 miliarde de euro. Nici aleşii generali nu cred că Primăria va putea gestiona în acest moment metroul. "Păi, de unde bani. Să îşi plătească datoriile şi să se termine investiţiile. Abia avem bani de subvenţii şi investiţii pentru RATB şi RADET", a spus Victor Stan, liderul PSD din Consiliul General.
La fel consideră şi Mircea Raicu, PDL: "Măsura trebuie luată peste mai mulţi ani, nu acum. Noi nu putem suporta dezvoltarea metroului".
"Reprezentanţi ai Municipalităţii şi ai Guvernului analizează preluarea de către Primărie a Metrorex."
SORIN OPRESCU, primar general
"Nu vrem să stăm mulţi ani în mocirlă!"
- Ponta îi pune METROUL ÎN BRAŢE lui Sorin Oprescu