Oprescu a inaugurat PRIMUL TRONSON AL BULEVARDULUI URANUS. Drumul va continua pe sub curtea Casei Poporului/HARTA

Oprescu a inaugurat PRIMUL TRONSON AL BULEVARDULUI URANUS. Drumul va continua pe sub curtea Casei Poporului/HARTA

Circulația rutieră pe traseul Buzești-Berzei-Vasile Pârvan, în lungime de doi kilometri, a fost redeschisă, duminică, în prezența primarului general Sorin Oprescu. Astfel, a fost inaugurat primul tronson al Bulevardului Uranus.

Ca urmare a finalizării lucrărilor la infrastructura rutieră în cadrul obiectivului „Dublarea diametralei Nord – Sud – etapa I-a – pe tronsonul Buzeşti – Berzei – Vasile Pârvan”, Brigada de Poliție Rutieră a Capitalei anunță că se va redeschide circulaţia rutieră pe următoarele artere: • pe str. Berzei, între Calea Griviţei şi str. Ştirbei Vodă; • pe str. Buzeşti, între P-ţa Victoriei şi Calea Griviţei; • pe Calea Griviţei, între str. Polizu şi bd. Dacia; • pe str. Popa Tatu, între str. Mircea Vulcănescu şi str. Berzei; • pe noua arteră realizată între str. Mircea Vulcănescu şi bd. Gării de Nord;.

  • Cum s-a construit un bulevard ilegal. Acum, mai marii Capitalei caută soluții să inaugureze drumul unde s-au făcut lucrări de aproximativ 18 milioane de euro
  • Oprescu dărâmă Hala Matache noaptea, pe furiș. ONG-iștii: „Aceste acțiuni de demolare nocturne sunt de tip mafiot"

Totodată, se vor institui sensuri unice pe mai multe artere de circulație, astfel: -  se va institui sens unic pe str. Sevastopol, între str. Buzeşti şi Calea Victoriei; str Nicolae Grigorescu dinspre Calea Victoriei către bd. Lascăr Catargiu; -  se va institui sens unic pe Calea Giviţei, între Str. Polizu și bd. Dacia, dinspre Str. Polizu către bd. Dacia; -  pe bd. Gării de Nord, între str. Berzei şi P-ţa Gării de Nord, dinspre str. Berzei către P-ţa Gării de Nord. Tronsonul Buzești-Berzei-Vasile Pârvan are benzi pentru biciclete. Primarul Oprescu a declarat că această arteră este un "bulevard imaginat după 1930 de urbaniștii și arhitecții de atunci".

  • Protest. Societatea civilă îi cere ministrului culturii să nu avizeze demolarea Halei Matache 
  • EXCLUSIV. Oprescu zice că mută Hala Matache, arhitecții îi dau peste nas. Vezi culisele ședinței controversate

"A fost reluat ca proiect după anii 2000, început în 2009, după un an de zile de updatare a proiectului. Oprit la câteva luni de zile de o serie întreagă de instanțe de la Cluj, în urma plângerilor făcute de oameni care n-ar fi dorit să se modernizeze nimic în București. Doi ani și opt luni l-am așteptat. L-am împărțit pe tronsoane pentru a putea merge mai repede, dar din punct de vedere al hotărârilor judecătorești a trebuit să oprim lucrările. Îmi cer scuze față de locuitorii zonei pentru că au trecut printr-o serie întreagă de vicisitudini. Acum, lucrurile s-au terminat", a spus Oprescu. Edilul a vorbit și despre lucrările viitoare la acest proiect "Continuăm cu lărgirea podului Hașdeu, trecerea pe sub dealul Parlamentului și intratul pe strada Uranus până la intersecția Rahovei cu Tudor Vladimirescu. Tudor Vladimirescu este reglementat și, în același timp, revizuit și terminat. Iar de-acolo ne vom îndrepta către Gara Progresul pentru ieșirea din București, în așa fel încât într-un timp scurt se poate parcurge de la nord la sud Bucureștiul. Este o alternativă la Calea Victoriei, la bulevardul Lascăr Catargiu, la bulevardul Magheru", a spus primarul general. Acesta a explicat că transportul în comun pe această arteră va asigura un flux de 12.000 de călători pe zi. "Sunt cinci linii de tramvai, șase lunii de autobuze. Când vom avea și tunelul de trecere pe sub Parlament, fără să deranjăm Catedrala și Parlamentul, și vom ieși în Uranus, practic nordul spre sud va fi asigurat. În felul acesta, circulația va fi puțin mai rară pe bulevardul Magheru", a spus el. De asemenea, primarul a spus că Hala Matache va fi reconstruită "după forma și volumul pe care l-a avut în ani 1930", în cadrul unui parteneriat public-privat și va fi amplasată în zona inițială. Potrivit reprezentanților Municipalității, bugetul lucrărilor pentru Buzești-Berzei-Vasile Pârvan este de 130 de milioane de lei. Etapa a II-a, Vasile Pârvan — George Coșbuc, se află în faza de avizare a planului urbanistic zonal și mai are nevoie de un alt aviz pentru subtraversarea Palatului Parlamentului. Întregul proiect are trei etape — Piața Victoriei-Vasile Pârvan (finalizată); Vasile Pârvan-George Coșbuc; George Coșbuc-Gara Progresul — și ar trebui să fie încheiat până la finalul lui 2015. Citiți și:

  • Curtea de Apel Bucureşti: Bulevardul Uranus nu este de utilitate publică
  • Noi demolări nocturne pentru bulevardul Uranus| FOTO
  • Arhitecţii şi-au dat acordul ca bulevardul Uranus să treacă pe sub curtea Parlamentului
  • Noi demolări nocturne pentru bulevardul Uranus| FOTO
  • A început demolarea imobilelor de pe Buzeşti, pentru crearea bulevardului Uranus