Difuzată în premieră, seria „Cod Roşu” îi prezintă pe salvatorii care luptă contra timpului pentru a veni în ajutorul navelor avariate şi pentru a preveni dezastrele ecologice.
Una dintre cele mai periculoase operaţiuni de salvare este cea întreprinsă în mijlocul valurilor uriaşe sau în timpul incendiilor devastatoare. Atunci când petrolierele, vasele comerciale, feriboturile şi navele de croazieră se scufundă sau ard, unica şansă de supravieţuire a celor aflaţi în interiorul acestora se află în mâinile echipelor de asistenţă marină.
Salvatorii, în pericol
Membrii încercaţi ai grupurilor de salvatori ajung ei înşişi în mare pericol în momentele în care înfruntă valurile violente, vânturile extreme şi gazele toxice.
Pentru ca să înţelegem mai bine la ce riscuri se supun salvatorii şi pentru a surprinde imagini spectaculoase ale uria şilor abandonaţi, scafandrii se aven turează în interiorul navelor scufundate cu camerele de luat vederi ataşate echipamentului.
În primul episod al seriei, „Furtuna de foc”, difuzat luni, 1 iunie, de la ora 20.00, vom ajunge în largul coastelor Croaţiei, unde Adriyatik, un feribot în valoare de milioane de dolari, transportând 200 de camioane şi rezervoare pline cu petrol, este cuprins de un incendiu devastator.
Între foc şi apă
Două zile durează lupta salvatorilor cu flăcările care se întind cu repeziciune. Serialul vă poartă în mă run taiele navei cuprinse de flăcări, iar grafica computerizată dezvăluie obstacolele pe care le au de înfruntat salvatorii, dar şi soluţiile inovatoare în transportarea şi repararea unui vas naufragiat.
Refluxul, aliat de nădejde
Un alt caz disperat este cel al altui feribot ce transportă camioane prin marea Irlandei, unde vânturile extrem de puternice şi valurile ce depăşesc 7 metri în înălţime izbesc cu putere în gigantul de metal, făcându-l să eşueze lângă coasta Blackpool, Marea Britanie. Refluxul lasă complet la vedere nava, iar în cele trei ore cât durează retragerea apelor, echipa trebuie să cureţe rapid bucăţile desprinse, să le reasambleze şi să relanseze nava la apă.
Feribotul este înclinat îngrijorător de mult, iar camioanele prinse pe punte s-ar putea desprinde în orice moment. Lucrurile sunt înrăutăţite de o nouă furtună, care înclină nava într-un unghi periculos. În aceste condiţii, echipajul de salvare trebuie să înfăptuiasă miracole.
LUNI, 22.00, NATIONAL GEOGRAPHIC