Belcanto, arta cântului, este teritoriul cel mai dificil al operei.
Cu puţine excepţii, acest repertoriu este astăzi ocolit, mai ales la noi în ţară, din cauza suprasolicitării vocilor, nepregătite pentru acest tip de virtuozitate.
Dovada că se poate cânta belcanto la cei mai înalţi parametri ne-a oferit-o Studioul Experimental al Operei Naţionale prin prezentarea în concert, pentru prima dată în România, marţi 24 martie, a operei «Parisina d’Este» de Donizetti, inspirată din scrierile Lordului Byron. Subiectul, profund romantic, aduce în scenă povestea Parisinei, a doua soţie a nobilului Azzo, care îl iubeşte pe Ugo. Azzo află şi îl condamnă la moarte pe Azzo, după care descoperă că acesta era fiul său din prima căsătorie.
Proiect iniţiat şi coordonat de Mariana Nicolesco, «Parisina» a fost un mare succes, şi de public (Foyerul galben plin până la refuz) şi de prestigiu, comentariile specialiştilor prezenţi fiind generoase. Din distribuţie s-au remarcat în primul rând doi foarte tineri cântăreţi soprana Aurelia Florian (absolventă a Facultăţii de Muzică din Braşov) şi tenorul Bogdan Mihai (absolvent al Universităţii Naţionale de Muzică). (M.C.)