Românii care merg la Campionatul European de Fotbal vor avea posibilitatea de a sesiza, din străinătate, Protecţia Consumatorilor, cu privire la eventualele probleme apărute la achiziţionarea unui produs sau serviciu, reiese dintr-un comunicat al ANPC.
românii pot semnala problemele cu care se confruntă şi pot solicita lămuriri şi sfaturi în legătură cu achiziţionarea de bunuri şi servicii, chiar dacă nu se află pe teritoriul ţării.
Astfel, persoanele care merg la Campionatul European de Fotbal au la dispoziţie un telefon gratuit al consumatorului, pe toată durata şederii, atât în Elveţia, cât şi în Austria sau Germania, ţări alese de mulţi români pentru cazare.
"EU Consumer Football Helpline 00 800 67 89 10 11 este numărul apelabil gratuit din orice ţară de pe teritoriul UE. Cei care sună de pe teritoriul Elveţiei trebuie să apeleze numărul standard: +32-2-299.96.96, căruia i se aplică tarife normale. Această linie telefonică gratuită este pusă la dispoziţia fanilor care călătoresc la EURO 2008 de Comisia Europeană, fiind valabilă pentru toate limbile oficiale ale UE", se arată în comunicat.
Iniţiativa are ca scop informarea cetăţenilor care participă la EURO 2008 în legătură cu drepturile pe care le au în calitate de consumatori, de la cumpărarea şi schimbarea biletelor de meci şi avion, până la tarifele de roaming şi cumpărăturile făcute în timpul campionatului.
Circa cinci milioane de spectatori sunt aşteptaţi să participe la Campionatul European de Fotbal, desfăşurat în opt oraşe din Austria şi Elveţia. Meciurile vor fi urmărite atât din tribune, cât şi pe ecranele uriaşe amplasate în zonele special amenajate pentru fani.
(21:00)
Sursa: Mediafax