Povestea românului care merge cu 100 km/h când frânează | VIDEO

Povestea românului care merge cu 100 km/h când frânează | VIDEO

Un tânăr şi-a dat seama că pe şosea nu e loc de teribilisme şi a învăţat să îşi potolească setea de adrenalină printr-un sport spectaculos.

Sorin Ene (30 de ani) lucrează ca area-sales manager la o firmă de electronice. "Om de birou", căsătorit, cu o fetiţă de cinci ani. Însă mai e ceva. Sorin practică de zece ani driftingul. Adică arta de a derapa controlat cu maşina, de a lua viraje spectaculos pentru a încânta publicul. El este primul om care a început să practice acest sport în România.

Totul a plecat, spune el, din "teribilismul adolescenţei de a conduce agresiv". După primele participări la cursele organizate, tânărul Sorin Ene a realizat cât de periculoase erau unele manevre pe care le făcea pe şosea. Aşa că, prin drifting, a învăţat "să îşi descarce nervii" într-un cadru organizat. Primul pas, "cerculeţele" în care fumegau cauciucurile Pentru Sorin, totul a pornit de la cursele clasice de "drag", în care şoferii cu maşini modificate se întreceau în acceleraţii pe 400 de metri. La sfârşitul acestor competiţii, participanţii ofereau demonstraţii de "cerculeţe", până la explozia cauciucurilor, o încântare pentru publicul venit la spectacole. De aici şi de la un BMW E-30 (celebrul "ursuleţ") a început pasiunea lui Sorin pentru derapajele controlate. Sportul a luat naştere în Japonia şi tot acolo se întrec piloţii de top. În timp însă, disciplina a început să aibă tot mai mulţi adepţi la noi în ţară, acum fiind organizat chiar un campionat naţional. Sorin încă mai are un "ursuleţ", de 220 de cai putere. "Cred că a schimbat vreo 20", spune amuzat un prieten de-al său. Însă "perla" este un Nissan Silvia, maşină pe care a modificat-o şi a adus-o la o putere de 348 de cai. A învăţat ani buni de pe internet. Apoi, a furat meserie de la piloţii străini "HAI-ul" - cum este cunoscut de colegii drifteri, după numărul de la maşină - a învăţat arta învârtirii automobilului de pe internet. S-a inspirat chiar şi de pe Youtube. Astfel, după 10 ani în care a participat la mai toate concursurile şi demonstraţiile de la noi, dar şi de prin afară, Sorin s-a gândit că a venit timpul să împărtăşească şi altora experienţa sa de pilot. Prima şcoală de drift din România Aşa că a deschis prima şcoală de drift din România. În opt ore, doritorii sunt iniţiaţi în tainele sportului în care aluneci pe pneuri chiar şi la 100 de kilometri pe oră. După cum aflăm de pe site-ul scoaladedrift.ro, pe lângă pregătire teoretică şi practică, eşti învăţat şi cum să îţi transformi maşina în una de drift. "Eu nu am avut şansa asta. A trebuit să învăţ cum am putut. Mai vedeam pe internet, apoi mă uitam la alţii cum fac şi încercam şi eu. Cu şcoala, eu zic că doritorii ar avea un start lansat în acest sport", spune Sorin. MECANICĂ Cum îţi faci o maşină de drift Dacă vrei să îţi cumperi o maşină de drift, va trebui să scoţi din buzunar vreo 6.000 de euro pentru un "ursuleţ" (BMW E30) modificat pentru acest sport. Însă există şi varianta să cumperi o maşină şi să o modifici. Primii paşi în drift îi poţi face şi e bine să îi faci în "ursuleţ".

Ne puteți urmări și pe Google News

BMW-urile E30 au fost construite de nemţi între 1983 şi 1990. Ţi-ar trebui un motor de măcar 1.800 - 2.000 cmc. Pe site-urile de vânzări, găseşti un astfel automobil la aproximativ 2.000 de euro.

Apoi, va trebui să investeşti alte câteva mii de euro pentru dotarea maşinii. Mai întâi, spune Sorin Ene, trebuie să umbli foarte mult la motor. Primul pas este înlocuirea turbinei şi instalarea de injectoare care pompează mai multă benzină. Apoi, să îţi pui electronică profesională. Sorin, de exemplu, a apelat la cea produsă de Haltech, un producător australian. Vei avea nevoie şi de un radiator oil-cooler (de răcire a uleiului). Dacă este să intrăm în detalii, sunt necesare garnituri şi prezoane de chiulasă speciale pentru curse. Maşina trebuie dotată şi cu celebra cuşcă de protecţie, identică cu cele folosite de piloţii de raliu. Echilibrarea şi uşurarea maşinii sunt esenţiale. Aşa că, la Nissan-ul său, Sorin a mutat bateria în spate, iar capota de metal a înlocuit-o cu una din fibră. "După ce îl cunoşti, vei realiza că e un sport foarte sigur", spune Sorin. <iframe width="560" height="315" src="http://www.youtube.com/embed/m8IBWGlkwzc" frameborder="0" allowfullscreen></iframe> <iframe width="560" height="315" src="http://www.youtube.com/embed/PZEq7GksI-0" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>