Ofertele de Black Friday au fost mult așteptate de români, dovada fiind numărul de tranzacții înregistrate în primele ore ale dimineții, în jur de 165.000, până la ora 8.13 minute.
Toate cumpărăturile se ridică la valoarea de 98 de milioane de lei, conform datelor publicate în timp real de către procesatorul de plăţi, PayU România. În minutul de aur, de la 7.34, au fost inregistrate aproximativ 7.150 de tranzacții, iar valoarea medie a coșului de cumpărături se situează în jurul sumei de 589 de lei.
Ofertele de Black Friday, pe placul românilor
Cele mai multe tranzacții au fost făcute cu cardul, ele reprezentând 82% din total. Valoarea tranzacţiilor achiziţionate cu cardul salvat a fost, în intervalul de referinţă, de 71 milioane de lei.
Cele mai dorite produse de români fac parte din categoria electrocasnicelor mici și mari, preum laptopuri, televizoare sau telefoane.
Un interes mare a fost acordat și băuturilor, parfumurilor şi produselor de îngrijire personală, jucăriilor şi articolor pentru copii. De asemenea, în Top 3 tranzacţii efectuate până la ora 8:13 se află: Industria de IT&C (locurile 1 şi 3) - cu tranzacţii în valoare de 38.888 lei, respectiv 30.295 lei, şi Industria de eTail (locul 2) - cu suma de 36.295 lei.
Potrivit unei analize realizată de Frames, profiturile generate României vor fi în valoarea de 400 de milioane de euro. Anul trecut Black Friday a înregistrat încasări de 350 de milioane de euro.
Valoarea coșului de cumpărături a crescut
Valoarea coșului de cumpărături a crescut față de anul trecut de la 450 la 500 de lei, însă asta din cauza scumpirilor, nu datorită dorinței cumpărătorilor de a achiziționa mai mult.
Companiile din zona de retail, precum fashion, beauty sau food, cu care compania de consultanţă Frames colaborează, susţin că în preferinţele vânzărilor de „Black Friday 2022” se vor afla produsele de îmbrăcăminte şi încălţăminte, alături de cele din zona de Beauty.
În 2022, piaţa comerţului electronic din România a fost estimată la peste șapte miliarde de euro. Ziua marilor reduceri este stabilită în România pe data de 11 noiembrie, însă există numeroase companii care au prelungit în ultimii ani perioada de oferte, la câteva zile, potrivit știripesurse.ro.