Specialiştii în resurse umane spun că, în cazul în care promovarea rapidă este ţelul tău pentru următoarea perioadă, trebuie să fii foarte atent la câteva aspecte ce ţin de comunicare, socializare şi felul în care îţi îndeplineşti sarcinile.

> Alege-ţi ţinta.
Experţii spun că, pentru a avansa, în primul rând trebuie să-ţi propui asta. Practic, trebuie să ai o ţintă, pe care să o atingi, într-un interval de timp propus chiar de tine. „Este important ca obiectivul să fie realizabil în termenul stabilit“, este de părere Romeo Creţu, senior consultant pentru firma HRD-Dezvoltare Resurse Umane.

> Fă-te cunoscut!
Primul pas ar fi să cercetezi postul pe care vrei să-l obţii şi să afli cine recrutează. Apoi arată-te interesat de acel job şi implică-te. Specialista în resurse umane Oána Forţu îndeamnă: „Arată că eşti capabil şi asumă-ţi cât mai multe responsabilităţi! Voluntariatul dovedeşte că eşti capabil să faci mai mult decât se aşteaptă ceilalţi de la tine“.

> Contribuie şi tu la succesul şefului.
De ce mai multe ori, cel care decide avansarea ta este şeful. În cazul în care nu hotărăşte el, poate pune o vorbă bună. Aşa că n-ar fi rău să-l impresionezi ori să-l susţii. „Nimic nu te va face mai cunoscut decât soluţiile cu care vii pentru rezolvarea problemelor“, adaugă Oána Forţu. Un plus îl reprezintă şi implicarea ta în punerea în practică a soluţiilor identificate de tine.

> Ia-ţi sarcini în plus.
Dacă vrei să primeşti un job, sugerează un articol publicat pe hotjobs.yahoo.com/career, trebuie să preiei deja câteva dintre atribuţiile postului dorit de tine. Astfel, în momentul în care şeful vede că tu deja faci exact ce trebuie şi te descurci cu responsabilităţile asumate, s-ar putea să înţeleagă că meriţi avansarea (şi chiar să susţină această idee).

> Fără bârfă! Vorbele sunt făcute să zboare, aşa că mai bine păstrezi ironiile şi comentariile răutăcioase pentru tine. „Bârfa te va răni pe tine“, avertizează Oána Forţu. În plus, vei rămâne în scurt timp fără niciun prieten la serviciu.

> Nu te grăbi!
George Butunoiu atenţionează că există mai multe moduri de promovare. Cel mai simplu, spune el, este mărirea salariului, eventual odată cu atribuirea unor responsabilităţi suplimentare.

Asta se poate întâmpla chiar şi de mai multe ori pe an. „Promovarea pe un alt post poate dura mai mult de un an şi este necesar să fii foarte bun în ceea ce faci. De cele mai multe ori, firmele care conştientizează valoarea angajaţilor pe care îi au recurg prima dată la diverse forme de motivare şi apoi, după ce se dă dovadă de loialitate, se apelează la varianta promovării“, spune headhunterul George Butunoiu.