Un articol apărut astăzi în Wall Street Journal, despre automobilul Tesla și miliardarul Elon Musk, pune în lumină numele româncei Cristina Bălan, inginer proiectant la unzina Tesla din California.
Aceasta a dezvăluit că pe măsură ce producția automobilelor Tesla a crescut, a apărut o serie de probleme legate de calitatea acestora. Prima dată a sesizat nereguli la începutul anului 2014, când a observat apariția unor rosturi tot mai mari pe plafonul interior al mașinilor. După ce a comunicat conducerii problemele întâlnite, românca a fost obligată să demisioneze, potrivit declarațiilor sale.
La scurt timp de la demisia de la Tesla, Cristina Bălan i-a dezvăluit magnatului Elon Musk faptul că inginerii pun componente defecte în automobilele Tesla, deși cunosc problemele. În urma informațiilor date de româncă, Tesla a refuzat orice comentariu pe marginea subiectului.
La ora actuală. Tesla este producătorul celei mai cunoscute mașini electrice de pe piață, cu autonomii de peste 500 de kilometri , în timp ce restul constructorilor oferă cel mult 200 km, iar singurele automobile care ar putea surclasa Tesla, sunt abia la stadiul de concept.
În România s-au vândut anul trecut 14 maşini Tesla Model S, iar în fiecare lună este livrată cel puţin o maşină pe piaţa locală, cu toate că nu există o reprezentanţă oficială.
Cristina Bălan, în calitate de inginer, a lucrat la unele dintre cele mai spectaculoase automobile proiectate vreodată precum consola centrală a modelului Audi R8, interiorul portierelor de la Porsche Cayenne, modulul bateriilor de pe Mercedes-Benz B-Class, dar şi cel de pe Toyota Rav4 EV. Din august 2010 şi până în aprilie 2014 a lucrat pentru Tesla unde a proiectat elemente de interior şi module pentru baterii. Înainte să de angajeze la Tesla a lucrat la Boeing iar în prezent şi-a fondat propria companie de proiectare Tesseract Motors.