O nouă obligație pentru șoferi. A fost dată lege. Poliția va da amenzi usturătoare
- Nicolae Comănescu
- 6 august 2021, 15:12
Un nou semn de circulație va fi introdus în traficul supraaglomerat din București, iar șoferii vor trebui să respecte noua regulă.
Un nou semn de circulație va apărea în București, iar șoferii vor trebui să-l respecte. Conducătorii auto vor fi nevoiți să oprească cu trei metri înainte de intersecție.
Regulă pentru protecția bicicliștilor și a celor care folosesc trotinete
Astfel, odată cu introducerea noii reguli, bicicliştii vor sta la stop înaintea maşinilor, într-un pătrat special. Marcajul numit în vest „Bike Box” a fost aprobat deja de Comisia Tehnică Rutieră din Primăria Capitalei şi va apărea doar pe bulevardele mari.
În special în centrul Bucureştiului, bicicliştii circulă pe totuare, pentru că nu au piste, deşi, conform Codului Rutier, ar trebuie să conducă pe carosabil. Cei care sunt printre maşini nu stau oricum la semafor şi trec pe culoarea roşie.
Plecarea de la semafor odată cu maşinile este foarte periculoasă, spun bicicliştii, dar şi cei care circulă cu ajutorul trotinetelor. Toți acești participanți la trafic se plâng pentru că pot fi acroşaţi de autoturismele care demarează în trombă. În plus, sunt nevoiţi să inhaleze gaze de eşapament, conform stirileprotv.ro.
„Cu siguranţă va fi claxonat din spate de şoferi”
Primăria Capitalei a aprobat noile marcaje pentru biciclete şi trotinete ca să-i încurajeze pe localnici să circule cât mai mult pe două roţi. În plus, autorităţile vor să îi împiedice pe şoferi să blocheze intersecțiile. Cei care au pus bazele acestui proiect s-au inspirat de la Viena, capitala Austriei, acolo unde marcajele sunt numite „Bike Box”.
Întrebat ce se întâmplă dacă un biciclist nu apucă să plece când se pune verde la semafor, Radu Mititean, preşedintele Federaţiei Bicicliştilor din România, a răspuns pentru sursa citată:
„Cu siguranţă va fi claxonat din spate de şoferi. E o întârziere de câteva secunde. Dar abordarea de a prioritiza autovehiculele nu are cum să fie o soluţie pentru oraşele mari”.
„Linia de stop mutându-se mai în spate, poliţia naţională şi locală va trebui să aplice sancţiuni dacă nu vor fi respectate regulile”, a afirmat și Nicorel Nicorescu, consilier general, iniţiatorul proiectului.