Primarul general Gabriela Firea a arătat, într-o postare pe Facebook, că acesta a fost primul proiect integrat de infrastructură din Bucureşti, care pe lângă lărgirea carosabilului a prevăzut modernizarea şi reconfigurarea reţelelor de utilități din zonă.

„Tronsonul cuprins între Şoseaua Petricani şi Şoseaua Barbu Văcărescu este executat în proporţie de 98% şi urmează să fie deschis circulaţiei în maximum două săptămâni. Sistemul de iluminat public a fost pus în funcţiune, separatoarele de sensuri au fost montate, iar semaforizarea este în teste. Săptămâna viitoare vor fi realizate marcajele”, a scris Gabriela Firea pe contul său de Facebook.

Primarul general a mai arătat că lucrările la tronsonul cuprins între Bulevardul Barbu Văcărescu şi Calea Floreasca sunt executate în proporţie de 80%, iar în prezent se toarnă ultimele straturi de balast stabilizat, urmând să fie aşternute și straturile de asfalt. Gabriela Firea a adăugat că proiectul a fost modificat în timpul execuţiei, în funcţie de cerinţele locuitorilor din zonă.

„În ce priveşte pistele pentru biciclişti şi trotuarele, ele au fost proiectate şi executate conform normativului în vigoare, fiind avizate în prealabil de Brigada Rutieră. Potrivit proiectului tehnic, pistele pentru biciclişti au 1,5 metri lăţime, iar trotuarele 2 metri lăţime. Există zone unde lăţimea trotuarului este mai mică din cauza lucrărilor apărute în timpul execuţiei sau a prezenţei alveolelor pentru copaci, însă Primăria Capitalei şi constructorul caută soluţii pentru rezolvarea problemei. De asemenea, se vor monta stâlpişori pentru a împiedica parcarea maşinilor pe pista de biciclete şi trotuare”, a menționat Firea în postarea sa.

Gabriela Firea a reamintit că proiectul presupune lărgirea la patru benzi, două pentru fiecare sens de circulaţie, a arterei de 1,8 kilometri lungime între Şoseaua Petricani – Nod A 3 şi Calea Floreasca. Fiecare bandă va avea 3,5 metri lăţime, iar trotuarele vor include şi o pistă pentru biciclişti cu o lăţime de 1,5 metri pentru fiecare sens.

Predarea amplasamentului către constructor a avut loc pe 3 august 2018, însă execuţia propriu-zisă a început în 29 octombrie 2018.

„Cele 15 luni prevăzute iniţial s-au încheiat în 29 ianuarie 2020. Întârzierile au fost cauzate de imposibilitatea închiderii totale a traficului, dar şi de lucrările neprevăzute apărute, cum ar fi reproiectarea zonei Intrarea Chefalului”, a mai scris Gabriela Firea.