O firmă ACUZĂ CFR că a modificat netransparent locaţia depunerii dosarelor pentru o licitatie de 2 MILIARDE DE EURO

Probleme la licitaţia de 2 miliarde de euro pentru lucrările de modernizare a Coridorului IV feroviar de la km 614 (aproape de Arad) şi până la Simeria (cca 140 km).

Firmei Alstom, care a vrut să participe la licitaţie, i s-a respins oferta. Explicaţia oficială venită din partea CFR a fost că această ofertă ar fi fost întârziată, deşi locaţia de depunere a acesteia a fost discreţionar şi netransparent modificată de CFR, acuză cei de la Alstom, conform hotnews.ro. Termenele de depunere a dosarelor au fost pe 18 şi 19 mai. Acestea nu sunt singurele probleme legate de această licitaţie. Deşi a fost lansată anul trecut, licitaţia a fost amânată de mai multe ori până acum.

Compania Alstom a constatat cu surprindere grave erori de procedură, respectiv modificări discreţionare ale documentaţiei de atribuire, care au culminat cu refuzul de a-i fi primită documentaţia de ofertă. Consorţiului condus de Alstom i s-a respins oficial oferta, sub pretext că aceasta ar fi fost întârziată, deşi locaţia de depunere a acesteia a fost discreţionar şi netransparent modificată de către CFR", au transmis pentru sursa mai sus citată reprezentanţii biroului de presă Alstom. De asemenea, compania a decis să conteste această decizie a CFR.

Pe 11 aprilie 2014, CFR a decis să anuleze două licitaţii de aproape 2 miliarde de euro din cauza unor erori în documentaţia de atribuire. Practic, anulările s-au produs în urma unor serii de contestaţii făcute de firmele participante şi după ce CFR, instituţie în subordinea Ministerului Transporturilor condus pe atunci de Dan Şova, a descoperit erori sau omisiuni în documentaţia scoasă la licitaţie, lucru ce ar fi dus la încălcarea legislaţiei. În decembrie 2014, CFR a decis să suspende licitaţia. Pe 23 martie 2015, licitaţia a fost reluată, însă şi acum au intervenit amânări.

Mai exact, la lucrările de specialitate “Infrastructură şi suprastructură” şi “Poduri, podeţe, pasaje” nu apare termenul “feroviar”Astfel, firma Strabag a intrat la licitaţie cu experienţă în astfel de lucrări. Lucrările ar trebui să fie finanţate nerambursabil cu 85 la sută din fondul de coeziune. În acest caz, apare o problemă. România poate deconta lucrările acestui proiect este până pe 31 decembrie 2015. Atunci se încheie exerciţiul european financiar 2007-2013, care a fost prelungit cu încă doi ani de zile în speranţa că putem absorbi nişte fonduri. În consecinţă, proiectele care nu pot fi terminate până la acest termen sunt programate a fi "fazate" între actualul ciclu financiar şi noul exerciţiu aferent perioadei 2014 - 2020. Astfel, din cauza faptului că proiectele nu au fost implementate la timp, România a  pierdut fondurile pe care le avea până acum la dispoziţie.