O femeie de 74 de ani s-a urcat beată la volan și a făcut ravagii într-o parcare. Cinci dintr-o lovitură!

Sursa foto: Arhiva EVZ

O doamnă de 74 de ani a bușit cinci mașini care erau parcate pe o stradă din sectorul 6 din Capitală. Aceasta consumase alcool și nu avea nici asigurarea la mașină.

Femeia a distrus cinci mașini dintr-o parcare din sectorul 6 din București. Accidentele s-au întâmplat duminică, după ora 22:00. Posesorii autoturismelor nu au fost răniți, dar mașinile lor au avut de suferit.

Beată la volan

Femeia s-a urcat în stare de ebrietate la volan și a pierdut controlul volanului, iar aceasta a plătit scump pentru acțiunea făcută.

Autoritățile au fost nevoiți să o testeze pe doamna care avea o alcoolemie de 0,85 mg/l alcool pur în aerul expirat. Acesteia i s-a deschis și un dosar penal pentru conducere sub influența alcoolului.Poliția a mai descoperit că femeia nu avea nici asigurare la mașină și a fost nevoita să achite reparația mașinilor.

Bătrânii, un pericol la volan?

Titi Aur a declarat că nu susține ideea ca persoanele înaintate în vârstă să aibă interzis la condus.

"Categoric nu. Şi spun de ce. Anul acesta, la etapa de Campionat Mondial de Raliuri din Africa, Safari Rally, a luat startul un pilot polonez în vârstă de 91 de ani, care nu mai participase la curse de 20 de ani. La 91 de ani a condus fără probleme. Ce vreau să spun cu asta? Nu contează vârsta. Poţi avea probleme medicale şi la 20, şi la 50, şi la 80 de ani, sau să nu ai probleme la diferite vârste. Părerea mea este că, cu cât înaintezi în vârstă, controalele ar trebui să fie mai dese.

Sursa foto: EEC-Razvan Valcaneantu

Până la 40-50, poate o dată la 10 ani, între 50 şi 65 de ani la cinci ani, ulterior din trei în trei ani sau mai des. Aici trebuie să se pronunţe şi specialiştii. Iar controalele trebuie să fie în două categorii: cel medical, dar adevărat, nu ca acum, când în multe situaţii se dau bani pentru fişă, şi cel psihologic. Cel psihologic are două componente, una în care vine psihologul şi măsoară anumiţi parametri, dar şi partea de control al reflexelor, care trebuie verificate de psiholog. Lucrul ăsta nu se face nici când iei permisul de conducere. Înainte de 1989, era obligatoriu acest control!

Atunci, nu cred că ar trebui să existe o vârstă la care să se oprească automat dreptul de a conduce. Pentru că pot fi cazuri precum pilotul de 91 de ani. Dacă ai toată capacitatea, de ce să nu conduci la 91 de ani? Dar, cu cât înaintezi în vârstă, probabilitatea unor probleme medicale, psihologice, creşte, deci ar trebui ca şi densitatea controalelor să crească!", a specificat Titi Aur, potrivit dcnews.ro