O angajată de la biroul de Informaţii CFR a înjurat un călător timp de un sfert de oră

Nervii în exces, atitudinea abuzivă, lipsa de profesionalism sau aroganţa funcţionarilor produc deseori incidente greu explicabile pentru o ţară care îşi doreşte relaţii normale între clienţi şi prestatorii de servicii.

La Constanţa, o discuţie banală referitoare la programul feroviar de circulaţie s-a transformat într-un scandal monstrous care a condus, într-un final, la sancţionarea funcţionarului CFR. Cazul a fost prelucrat cu toţi angajaţii CFR care intră în contact cu călătorii. Aflat în gara feroviară Constanţa, numitul Albert Ceban s-a adresat oficiantei de la Informaţii CFR pentru a cere lămuriri despre parcursul unor trenuri de călători. “Ea mi-a zis să merg să mă uit pe panoul cu trenuri, vorbea la un telefon mobil. M-am uitat la panou, dar era acolo o neclaritate şi m-am întors la Biroul de Informaţii să întreb iar. Atunci, ea a început să îmi spună că oricum nu e plătită de CFR cât ar trebui să fie plătită şi mi-a mai spus în bătaie de joc că ea e pusă acolo ca să trândăvească. Atunci i-am spus să îşi aducă eventual un bărbat, pe soţul ei acolo la ghişeu, ca să nu se plictisească atunci când trândăveşte. Ea a început să îmi înjure familia”, a rezumat Ceban o situaţie incredibilă. "Este un incident regretabil" Cu toate că avea la dispoziţie mai multe modalităţi de a evita scandalul dacă s-ar fi simţit agresată (alertarea superiorilor sau, pur şi simplu, ignorarea călătorului), informatoarea CFR şi-a pus mâinile în şolduri ca la piaţă şi a început să arunce cu înjurături. ,,Este un incident regretabil, tot personalul CFR care intră în contact cu clienţii a fost prelucrat cu privire la acest caz. În primul rând, angajatul nostru purta haina instituţiei la acel moment. Apoi aveam un Cod Etic care impunea să nu injure. Nu în ultimul rând, la acest ghişeu s-au făcut restructurări anii trecuţi, dar această doamnă fusese păstrată în cadrul CFR ca fiind un caz social”, ne-a spus directorul Horia Gabriel Ţăranu, coordonator al CFR Constanţa. Clientul ocărât a plecat imediat către birourile CFR Călători, pentru a denunţa comportamentul operatoarei. “M-a înjurat vreun sfert de oră, nu obosea. Nici măcar să spună că era stresată nu poate spune individa aia, gara era goală“, a mai spus clientul. Reacţia CFR Călători a fost rapidă. “Aspectele semnalate au fost cercetate şi s-a constatat că oficianta nu a avut un comportament adecvat în relaţia cu acel călător. A fost cercetată şi sancţionată disciplinar prin reducerea salariului”, a anunţat compania FR printr-un comunicat, după ce, zilele acestea a finalizat cercetarea cazului. Atitudinea abuzivă a unor angajaţi ai CFR, tolerate de ani de zile, a îmbrăcat în ultimii ani, cele mai neverosimile forme. Spre exemplu, în vara anului 2011, un controlor de tren de pe personalul Bucureşti- Braşov a ameninţat un călător că îl va lega cu sîrme de oţel, îl va băga într-un portbagaj de maşină şi îl va duce într-o pădure, împreună cu alţi prieteni. Controlorul fusese iritat pentru că durase prea mult prezentarea tichetului de călătorie de catre călător.