NUNTA REGALĂ: Aplauze, ovaţii şi acoperire mediatică excepţională
- Oana Ţepe ş Greuru ş
- 30 aprilie 2011, 01:02
600.000 de spectatori au aclamat cuplul pe traseul de la Westminster Abbey la Palatul Buckingham. Nunta a captat, practic, atenţia întregii planete, vreme de câteva ore.
Căsătoria Prinţului William cu Kate Middleton a ţinut o lume întreagă cu sufletul la gură. Un milion de turişti au ales să trăiască pe viu emoţia. Alte două miliarde de oameni de pe tot Globul au stat în faţa televizoarelor, potrivit estimărilor.
Londra a fost un adevărat furnicar. 600.000 de curioşi au avut norocul să însoţească cu privirea alaiul de nuntă. Ei au preferat să petreacă o noaptea albă în punctele fierbinţi de pe traseul mirilor, ca să fie siguri că nu ratează nimic şi stau în primul rând. Echipaţi ca la carte, cu steguleţe, sau îmbrăcaţi în ton cu evenimentul, cei prezenţi au urmărit cuminţi ceremonia pe ecranele uriaşe. N-au fost incidente, ba chiar forţele de ordine au glumit cu spectatorii. Au avut şi de ce, ţinând cont că numai ieri turiştii, dublu ca număr faţă de un weekend de primăvară obişnuit la Londra, au cheltuit 57 de milioane de euro. 1,60 de lire a fost preţul unui ceai, e drept servit pe pajişte, lânga Palatul Regal, într-o zi de o importanţă colosală pentru Monarhia Britanică.
Interesul mediatic a fost uriaş. 8.000 de reporteri, cameramani şi fotografi au transmis marele eveniment, cei mai mulţi americani. Numai CNN-ul a avut 50 de oameni. Printre ei, vedetele Anderson Cooper şi Piers Morgan. Transmisiuni în direct au fost în toată Europa, în Australia, Rusia, Brazilia, Pakistan sau Filipine.
Stăpânii internetului
Cea mai importantă zi din viaţa Prinţului William a făcut vâlvă şi în spaţiul virtual. Relatările live n-au lipsit nici de pe site-uri, bloguri, forumuri, Facebook, YouTube sau Flickr.
"Sperăm ca Google să aibă unul sau chiar două servere de rezervă", a scris pe blogul său un jurnalist de la BBC, care a pariat că "nunta secolului" va depăşi la capitolul audienţă învestirea preşedintelui american Barack Obama. Lucru care s-ar putea adeveri, dacă ne gândim că o dată la 10 secunde a fost frecvenţa cu care s-au postat cuvintele "Nuntă Regală" pe Internet. Iar numai în ultima săptămână, în medie, 9.000 de comentarii s-au scris zilnic despre subiect, notează Agenţia britanică Greenlight. Unde mai pui că, potrivit estimărilor, pe Twitter s-ar fi "ciripit" peste 5.000 de mesaje pe minut, cam la fel de multe ca la moartea lui Michael Jackson în 2009.
Site-urile s-au mobilizat ca la o Olimpiadă sau ca la un Campionat Mondial de fotbal, cu numeroase documentare. Organizată în cele mai mici detalii, nunta a fost una fără cusur. O nuntă de basm, aşa cum au titrat cei de la CNN.
ENTUZIASM. Admiratorii cuplului regal au urmărit pas cu pas întreaga ceremonie FOTOGRAFII: REUTERS NUNTA ÎN OBIECTIV
Acoperirea mediatică, în cifre
- 100 de camere de luat vederi, 550 de jurnalişti şi tehnicieni a mobilizat BBC - singura televiziune care a filmat la Westminster;
- 800 de milioane de telespectatori au fost la nunta Prinţului Charles cu Diana, în 1981.
- 12 ore a transmis în direct postul american de televiziune NBC "nunta regală";
- în 16 cinematografe din Germania s-a transmis în direct căsătoria Prinţului William cu Katherine Middleton;
- filmările de la Westminster s-au vândut la minut. "Niciodată n-am mai plătit atât de mult pentru un minut de imagini", a mărturisit un jurnalist, citat de AFP;
- 140 de care de regie au fost amplasate în Green Park, aproape de Palatul Buckingham;
- 1.000 de euro au plătit fotografii pentru cel mai bun loc în faţa balconului de la Palatul Buckingham, unde s-au sărutat mirii;
- pagina de Facebook a nunţii are peste 380.000 de membri;
- 227 milioane de instantanee foto au fost făcute la nunta regală, dintre care 65 de milioane ar putea circula pe internet, potrivit unui studiu realizat de Nikon;
- jurnaliştii au numit căsătoria Prinţului William "evenimentul anului 2011".