Un nou număr de urgență în România. Unde vom suna când avem probleme?

Din 2 mai, românii pot apela la un nou număr unic de urgență 1911 pentru a raporta incidente de securitate cibernetică. Serviciul poate fi folosit oricine.

România va avea un nou număr de urgență, dedicat pentru problemele de natură cibernetică, care va fi pus în funcțiune începând cu data de 2 mai, scrie Playtech.

Ministrul Comunicaţiilor, Alexandru Petrescu a explicat modul în care se va putea cere asistență la 1911.

„Aș vrea să vă anunț un proiect extrem de important, ce va avea ca zi de lansare data de 2 mai. Este o altă veste bună pentru români pe o zonă ce ține de securitatea cibernetică. După cum am menționat vom lansa prin Centrul Național de Răspuns la Incidente de Securitate Cibernetică un număr unic; 1911, apelat din toate rețelele, la care vor putea fi raportate toate incidentele de securitate cibernetică de către persoanele fizice, juridice și de către instituțiile publice. Li se oferă, prin call-center, o asistență primară și consiliere pentru siagnosticare și remediere. Vă încurajez de altfel să testați acest serviciu care este în verificări. Este 1911.” Alexandru Petrescu, ministrul Comunicațiilor.

Ministrul Comunicațiilor a subliniat că, în continuare, cetățenii europeni nu sunt informați cu privire la securitatea cibernetică. Evident, nici românii nu sunt la curent cu riscurile la care le sunt expuse datele stocate pe un computer, spre exemplu.

„În Europa peste 50% din cetățeni se consideră neinformați privind amenințările cibernetice, iar 70% din interprinderi au cunoștințe minime despre aceste riscuri. În România educația digitală în domeniul securității informațiilor continuă să fie deficitară.” Alexandru Petrescu, ministrul Comunicațiilor