Șoferii care frânează brusc în fața radarelor ar putea fi amendați. Europa implementează deja sistemul
Radarele antifrânare, implementate mai întâi în Spania, cuceresc Europa.Sistemul inovaţional are menirea de a-i pune la respect pe şoferii nedisciplinaţi, care micşorează viteza doar înaintea radarelor.
Noua tehnologie inovatoare îi va penaliza pe șoferii care încearcă să evite sancțiunile, dacă frânează brusc înaintea radarelor de viteză. Apoi accelerează după ce trec de ele. Experții în siguranță rutieră de la Road Angel din Marea Britanie cer iplementarea tehnologiei cât mai rapid, Ei le-au reamintit tuturor șoferilor să își asume responsabilitatea pentru conducerea la limita corectă de viteză.
Radarele antifrânare ar putea ajunge şi în România
Radarele antifrânare au fost testate la începutul anului 2020 și au fost acum lansate oficial în regiunea Navarra din nord-estul Spaniei,. Aceasta a fost o schemă pilot de succes. Experții îi avertizează pe șoferi că dispozitivele de înaltă tehnologie ar putea fi lansate în Marea Britanie. Ele s-au dovedit eficiente în a-i prinde pe șoferii care încearcă să evite amenzile pentru viteză.
Mulți șoferi apasă puternic pedala de frână pentru a ajunge înapoi la limita legală de viteză odată cu apropierea de o cameră de viteză. Apoi apasă din nou accelerația după ce au depășit zona de supraveghere. Această manevră, în ciuda încălcării limitei legale de viteză, permite adesea șoferilor să scape de amenzi sau penalități.
Tehnologia modernă a fost concepută pentru a nu le mai permite șoferilor să evite sancțiunile. Se utilizează sisteme laser și „tehnologia cu efect Doppler” pentru a înregistra cu precizie viteza unui vehicul pe o anumită distanță. Camerele de viteză medie sunt, de asemenea, ceva comun pe drumurile din Marea Britanie. Două dispozitive înregistrează numărul de înmatriculare al unui vehicul pentru a calcula viteza medie a acestuia între ambele camere.
Cum a fost implementat sistemul în Spania
Guvernul spaniol a mers și mai departe prin introducerea radarelor antifrânare și a noii tehnologii. Aceasta wstw cunoscută sub numele de "cascadă". Sistemul în cascadă presupune instalarea unui dispozitiv radar mobil pe o distanță semnificativă (uneori peste un kilometru) după un radar fix pentru a detecta acei șoferi care accelerează din nou după ce trec de prima cameră, crezând că au scăpat. Șoferul care trece cu viteză va fi apoi surprins de a doua cameră de viteză mobilă. El poate primi o amendă uriașă și puncte pe permis.
Radarele antifrânare au un dispozitiv mobil amplasat înaintea radarului fix pentru a detecta șoferii care apasă brusc frânele înainte de a ajunge la camera semnalizată.