Mari şanse să-i vedem pe o parte din membrii fostului Divertis la TVR. Fostul "Land of Jokes“ îşi va continua proiectele sub denumirea de "Distractis" şi ar putea să fie din toamnă în grila TVR. "Suntem în discuţii cu mai multe televiziuni, printre care şi TVR", a confirmat zvonurile Valentin Gora, scenaristul grupului.

După ce au încheiat colaborarea cu PRO TV, iar brandul "Land of Jokes“ a rămas în Pache Protopopescu, cea mai bună alegere pentru umorişti pare a fi televiziunea publică. "Momentan, contractele emisiunilor «Serviciul Român de Comedie» şi «Land of Jokes» cu ProTv s-au încheiat, iar, pentru grila de toamnă, suntem în discuţii avansate pentru un nou sezon cu Toni Grecu, liderul «Serviciului Român de Comedie»", a spus Maria Apostol, PR Director la Pro TV.

Deşi au spus că sunt deschişi la negocieri cu oricare televiziune, pentru veteranii umorului oferta pieţei este destul de restrânsă. Antena 1 mizează şi investeşte în Dan Negru, prezentatorul emisiunii "Plasa de stele" şi "Câştigi în 60 de secunde", producţii situate pe locurile 3 şi respectiv 4, în topul audienţelor lunii mai. Prima TV şi-a legat numele de "Mondenii", umoriştii aflaţi deja la cel de-al zecelea sezon la acest post, iar Kanal D nu a luat în discuţie această posibilitate.

Şi Silviu Petcu confirmă negocierile cu televiziunea publică. El a adăugat că mutarea grupului la TVR nu ar schimba cu nimic stilul, personajele sau calitatea glumelor. Pentru el, scăderea în audienţe este strâns legată de publicul ţintă al PRO TV-ului.

"Noi eram plasaţi pe acelaşi tronson orar cu «Plasa de stele» (duminică de la 20.20 la Antena 1). Publicul căruia i se adresează PRO TV este tânăr (între 18 şi 49 de ani), iar noi ne adresăm unui public matur, cu o educaţie peste medie. Scăderea audienţei s-a făcut numai în ultimele 4-5 emisiuni, iar pe «all» noi am ocupat locul I. «Ploaia de stele» a atras publicul cu farsele cu tentă sexuală. Este rezultatul educaţiei din ultimii ani. Noi vrem să păstrăm linia elegantă şi nu vom promova goliciuni sau umor despre sex", spune Petcu.

ISTORIC

"Serviciul Român de Comedie" se înnoieşte

În vara lui 2009 se confirma unul dintre transferurile mari de pe piaţa media din România. Grupul Divertis părăsea Antena 1 pentru a intra în grila de toamnă a Pro TV. Acela a fost momentul în care membrii grupului se divizau în "Land of Jokes" şi "Serviciul Român de Comedie".

Ei urmau să realizeze emisiuni total diferite, transmise duminică seara. "Noi suntem două grupuri separate, cu programe diferite, bugete diferite. De când am venit în Pro nu am avut nicio colaborare. Colegii mei au ales să meargă pe un proiect separat", a spus Toni Grecu, liderul "Serviciului Român de Comedie" (SRC). Pentru Toni Grecu, schimbările care se petrec pe piaţa media nu sunt surprinzătoare.

SRC, un nou proiect

"În fiecare vară este agitaţie mare. Se fac mutări, transferuri este normal. Noi pregătim un nou proiect, care va fi lansat în octombrie, dar în momentul de faţă nu sunt coagulate lucrurile. Pot spune doar că SRC-ul în structură de bază rămâne neschimbat, dar se vor adăuga personaje. Nu este nimic deosebit, este o regulă ca într-o emisiune de televiziune, din doi în doi ani, să schimbi ceva în format. Să aduci o faţă nouă, să schimbi decorurile, povestea etc", a adăugat umoristul.

"Este o perioadă mai tulbure"

Actorul Ioan Gyuri Pascu părăsise grupul umoristic în 2007. Atunci când Divertis-ul a venit la PRO TV, el s-a alăturat colegilor de la "Land of Jokes" cu o producţie proprie, "Nemuriciul". În situaţia de acum el crede că audienţele au dus la scoaterea producţiei din grilă, dar este convins că lucrurile se vor aranja.

"Contractul meu nu era cu PRO TV-ul, deci n-am plecat de la ei. Eu am contract cu colegii mei şi, aşa cum am făcut din 2007 încoace, atunci când mi se propun proiecte interesante mă voi duce. Sunt convins că se vor găsi soluţii pentru această situaţie. În această vară am câteva concerte, dar pentru toţi este o perioadă mai tulbure", a spus Ioan Gyuri Pascu.

AUDIENŢE

PRO TV a ales SRC-ul

Când s-a lansat, emisiunea "Land of Jokes" s-a aflat în topul au dienţelor, alături de "Serviciul Român de Comedie". În ziua debutului, PRO TV anunţa un record de 3 milioane de telespectatori pentru cele două emisiuni marca "Divertis". Următoarele ediţii aduceau PRO TV-ului au dienţe de 2-2,5 milioane de telespectatori.

La începutul celui de-al treilea sezon la Pro TV emisiunea conducea încă în top pe tronsonul său orar cu o medie de 6,6 puncte de rating şi 14,2% cotă de piaţă. Dacă în februarie 2011 "Land of Jokes" reuşea încă să se afle pe locul doi în topul preferinţelor, în martie ea a ajuns pe locul al şaselea, cu 792.000 de telespectatori (faţă de locul trei pe care l-a ocupat "Plasa de stele" cu 878.000 de telespectatori).

În luna aprilie, "Land of Jokes" a reuşit să urce pe locul cinci, cu 706.000 de telespectatori şi 6.1% puncte de rating, unde s-a menţinut şi în luna mai, după emisiunile "Dansez pentru tine", "Divertis – Serviciul Român de Comedie", "Plasa de stele" şi "Câştigi în 60 de secunde".