Asociatia Română a Producătorilor Internaţionali de Medicamente (ARPIM) a elaborat un nou Cod de Etică în promovarea medicamentelor eliberate pe baz de reţetă. În noul cod se interzic total cadourile pentru medici (până acum erau permise, dar plafonate la 150 de lei), sponsorizarea unor evenimente în afara ţării, cazarea în hoteluri de 5 stele şi orice alte extravaganţe.
"Noua ediţie a Codului de Etică a luat în calcul cele mai recente reglementări în domeniu la nivel european şi internaţional, precum şi experienţa aplicării unui Cod de Etică în România, în ultimii 6 ani", susţin oficialii ARPIM. Noutătile aduse de aceasta ediţie sunt: • Limitarea numărului de mostre care pot fi oferite medicilor (4 mostre de produs la cea mai mică concentraţie, si numai mostre din produse lansate pe piaţă în ultimii doi ani); • Interzicerea totala a cadourilor de orice natură. Ediţia precedenta permitea oferirea de cadouri tradiţionale cu prilejul unor ocazii speciale, în valoare de maximum 150 lei; • Interzicerea organizarii sau sponsorizarii de evenimente în afara ţării, cu excepţia vizitelor la laboratoare sau alte facilităţi ştiinţifice, sau daca majoritatea participanţilor sunt străini; • Interzicerea totala a organizarii sau sponsorizarii de evenimente la hoteluri de 5 stele, precum şi în locaţii renumite pentru facilităţile lor de divertisment, sportive sau pentru "extravaganţa" lor. Codul se aplică celor 28 de companii membre ale Asociaţiei Române a Producătorilor Internaţionali de Medicamente - asociaţie care reprezintă circa 70% din piaţa farmaceutică româneasca - venind să detalieze şi să clarifice cadrul legislativ national, deficitar in aceasta privinta.
Codul de Etica prevede că promovarea medicamentelor trebuie să se bazeze pe o atentă documentaţie ştiinţifică, să încurajeze utilizarea raţională a medicamentelor, precum şi să elimine orice stimulare incorectă a prescrierii de medicamente.