Sătul de imaginea creată în urma emisiunii „Mănânc, deci exist”, Chişu a regizat în 12 zile primul său lungmetraj şi pregăteşte alte două.
După ce a realizat că „îngrozitor de mulţi oameni îl percep doar ca pe om de televiziune, ca prezentator al emisiunii culinare „Mănânc, deci exist” şi că au uitat complet de „Noaptea devoratorilor de publicitate” sau de „show-urile de stand up comedy” pe care le-a făcut, după cum explică Dan Chişu într-un interviu pentru EVZ, acesta revine în atenţia publicului cu primul său lungmetraj în calitate de regizor, „WebSiteStory”. Până în toamnă va mai duce la bun sfârşit alte două filme, dar şi un serial de comedie, în calitate de producător.
„Este un film comercial”
„Filmul s-a născut într-un timp foarte scurt (12 zile), o întreagă echipă fiind disponibilă la momentul respectiv pentru că noi voiam să facem un alt proiect care a eşuat în ultimul moment. Este vorba despre filmul «Ursul», care deşi a primit nota 10 la scenariu, din cauza faptului că nu am avut un producător cu punctaj maxim, am pierdut finanţarea. Şi fiindcă totul era pregătit pentru filmare, am zis să facem altul. Aveam eu o idee mai veche despre «generaţia 18 ani» care îşi postează pe internet de la partidele de sex oral din toaletele şcolilor până la te miri ce nebunii, un film care porneşte de la întrebarea «Internetul este înger sau demon?»”, a explicat Chişu.
Cât despre părerea sa în ceea ce priveşte reacţia criticilor, Chişu mărturiseşte că, deşi este foarte posibil să-i „sară toţi în cap”, a realizat ceea ce şi-a propus. În schimb, speră ca părinţii să înţeleagă mesajul filmului. „Dacă acum câţiva ani, un copil de 18 ani s-ar fi dus la părintele lui să-i spună că are o problemă, poate părintele ar fi intuit ceva, însă acum nu mai are nicio şansă, pentru că decalajul este foarte mare, iar internetul a devenit mai important decât religia”.
„Spovedanie” pe Internet
Filmul, care spune povestea a două adolescente, Laura şi Mira, care petrec o noapte într-un club, fumează un joint şi una dintre ele o ucide pe cealaltă, durează 90 de minute, iar pe 14 mai intră în cinci cinematografe din ţară. Povestea se întoarce tot la internet.
„Fata care face crima în film nu se duce la biserică să se spovedească, ci postează fapta sa pe internet, în speranţa că cineva o va denunţa pentru că ea nu poate să trăiască cu gândul că a ucis un om. Din subiectul acesta, cu toate variantele comerciale, am făcut un conglomerat de stări şi situaţii în baza mărturiei unei fete care şi-aduce aminte ce i s-a întâmplat într-o noapte când şi-a omorât cea mai bună prietenă. Este un film despre imposibilitatea de a gestiona frica, intenţia, dorinţa”, a mai completat Chişu.
Două filme şi-un serial de comedie, „târziu în toamnă”
Pe lângă „WebSiteStory”, Dan Chişu a terminat cel de-al doilea film al său, „Ursul”, filmat vara trecută şi care va apărea în toamnă. Muzica poartă amprenta artistului Goran Bregovici, iar filmările au durat o lună. Cel de-al doilea film tratează subiectul îmbogăţirii. „Titlul nu este stabilit, deocamdată se numeşte «Iluzia», însă cel mai probabil se va numi «Şi caii sunt verzi pe pereţi”,» după cum anunţă Dan Chişu.
Cât despre serialul de comedie la care va lucra în calitate de producător, acesta explică: „Va fi diferit faţă de umorul care se prezintă acum la TV. Va fi un serial de comedie care nu va conţine nimic burlesc, se va baza mai mult pe umorul de situaţie, făcut mai mult din ceea ce gândim, ştim, dar nu avem voie să spunem. Este un gen practicat foarte mult acum în America, dar care aici nu a ajuns încă. Vor fi cinci-şase actori de bază, iar restul se vor roti. Voi încerca să cooptez şi vedete în acest proiect”, a conchis Dan Chişu.
ACŢIUNE PRINTRE PAHARE. Scenă din filmul „WebSiteStory”