Nokia se relansează pe piața telecomunicațiilor. Legendarul logo va fi înlocuit după 60 de ani

Sursa foto. EVZ

Producătorul de telefoane mobile Nokia anunță schimbări majore și susține că se concentrează pe o creștere agresivă a afacerilor. Compania de origine finlandeză trece printr-un plan de reorganizare și relansare pe piața de telecomunicații. Noua conducere a Nokia a stabilit o strategie de afaceri în trei etape: resetare, accelerare şi scalare.

Reprezentanții companiei de telefonie Nokia și-au prezentat planurile de relansare a afacerilor de pe piața de telecomunicații. Astfel, schimbările vor începe cu identitate mărcii, promovarea unui nou logo, după aproape 60 de ani de la înființare și o nouă reorientare pe piața de telecomunicații. Nokia mizează pe o creștere agresivă a afacerilor în următoarea perioadă, transmite Reuters. Noul logo cuprinde cinci forme diferite care formează cuvântul Nokia, firma renunțând la culoarea albastră iconică care a consacrat-o. Vor fi preferate mai multe culori, în funcţie de utilizare.

„A existat o asociere cu smartphone-urile şi în prezent suntem o companie de tehnologie de afaceri”, a declarat directorul general Pekka Lundmark pentru Reuters.

El a făcut o serie de declarații în ajunul evenimentului anual Mobile World Congress (MWC), care se deschide la Barcelona şi care se va desfăşura până pe 2 martie.

Lundmark a preluat postul la conducerea companiei finlandeze de telefonie, aflată în dificultate, în 2020 și a stabilit o strategie de afaceri în trei etape: resetare, accelerare şi scalare. Oficialul companiei a precizat că în acest moment a fost finalizată prima etapă a planului, cea de resetare a afacerii și urmează următoarea, accelerarea.

Sursa foto. Facebook

Nokia se relansează pe piața de telecomunicații

Nokia îşi propune să-şi dezvolte activitatea de furnizor de servicii și să vândă echipamente companiilor de telecomunicaţii.

„Am avut o creştere foarte bună de 21%, anul trecut, în întreprinderi, ceea ce reprezintă în prezent aproximativ 8% din vânzările noastre, aproximativ 2 miliarde de euro (2,11 miliarde de dolari). Vrem să ducem asta la două cifre cât mai repede posibil”, a spus Pekka Lundmark.

Principalele firme de tehnologie au colaborat cu producători ca Nokia pentru a vinde clienţilor reţele private 5G şi echipamente pentru fabrici automatizate, mai ales în sectorul de producţie. Acum Nokia intenţionează să revizuiască calea de creştere a afacerilor sale și ia în considerare alternative, inclusiv vânzări de active.

„Semnalul este foarte clar. Vrem doar să fim în afaceri în care putem vedea leadership global”, a spus Lundmark.

Mutarea Nokia către automatizarea fabricilor şi a centrelor de date o plasează la concurenţă cu marile companii de tehnologie, precum Microsoft şi Amazon. Piaţa de vânzare a echipamentelor de telecomunicaţii este sub presiune, iar mediul macroeconomic afectează cererea de pe pieţele cu marjă ridicată, cum ar fi America de Nord. Lundmark a precizat că India este principala piață a Nokia, datorită creșterii, dar că se așteaptă ca America de Nord să fie mai puternică în a doua jumătate a anului.

„India este piaţa noastră cu cea mai rapidă creştere, care are marje mai mici. Aceasta este o schimbare structurală”, a spus Lundmark.