Noile isprăvi ale fraților Tate sub marca „Fabricat in Romania”

Noile isprăvi ale fraților Tate sub marca „Fabricat in Romania”Sursa: Arhiva EVZ

Abia aștept să văd ce le mai trece prin minte fraților Andrew și Tristan Tate să trâmbițeze despre România. Că tot continui să cred că-s mai tari în promovarea țărișoarei noastre decât frunza turistică rămasă de pe vremea Elenei Udrea.

Am mai spus-o și îmi repet convingerea cu privire la cazul frățiorilor macho, britanico-americani: dosarul lor de la București a pus România pe motoarele de căutare pe internet, iar milioanele lor de fani au aflat multe despre țara membră NATO de la malul Mării Negre, cu femei frumoase, cu mașini bengoase și cu procurori care se luptă cu o justiție inflexibilă.

Procesul va fi de lungă durată, așa că expunerea României cu acest caz în media occidentală va fi asigurată și de acum încolo. E o victorie a justiței noastre, dar și a controversaților milionari, cu multiple acuzații în America și Marea Britanie. Dacă frații Tate și avocații lor vor demonstra că nu-s responsabili de ticăloșiile din rechizitoriu... Andrew și Tristan își vor agăța bila albă în piept și-și vor dubla zecile de milioane de adepți din toată lumea.

Frații Tate au simulat o pușcărie

Cel mai recent episod de promovare a României l-am văzut în urmă cu câteva zile, atunci când frații Tate au difuzat către planeta online imagini dintr-o pușcărie românească. În vila lor din Pipera au amenajat o copie a celulei în care au stat din decembrie și până de curând. Vă pot spune, ca reporter care a vizitat câteva penitenciare și a publicat în ziare mult mai multe fotografii din celulele unui arest, că imaginile fraților Tate se înscriu pentru calificativele pozitive, europene ale închisorilor românești. Fac praf rapoartele și sesizările celor care reclamă condiții mizerabile din pușcării. Poate doar faptul că wc-ul din celulă, prezent în pozele lui Tate, nu are un spațiu delimitat de pereți și ușă să fie criticat. Însă pentru asta s-au găsit mereu specialiști care să invoce măsura evitării unei sinucideri, atât în România, cât și în alte țări.

D-aia zic că abia aștept să văd ce le mai trece prin cap fraților Tate pentru promovarea țării unde au făcut și copii! Poate ceva produse românești să fie prezentate, o campanie deșteaptă de marketing, cum au făcut cu videochatistele?!

Vă mai amintiți campania „Fabricat în România”

Au fost voci care, cu ceva ani în urmă, au susținut că ar cam trebui să ne axăm pe producție și să ne cumpărăm produsele, chiar dacă ne fac cu ochiul din galantare cele aduse din occident. Specialiștii aceștia ziceau că doar așa vom dezvolta o economie sănătoasă, iar în viitor să ne meargă mai bine. Ușor de zis, greu de făcut! Greu să renunți la a-ți cumpăra o mașină de marcă și să optezi pentru o Dacia, fie ea și Duster sau pentru un Ford făcut la Craiova.

Cum să nu te îmbraci de la Zara, H&M, Gucci? De ce ți-ai lua un frigider Artic, când prietenii și-au plantat în bucătării marfă de la Bosh, Zanussi sau Philips? Iar exemplele pot continua, inclusiv cu sectorul alimentar. Degeaba explicau pe la televiziuni unii analiști economici sau scriau prin presa specialiști că, dacă nu ne cumpărăm marfa autohtonă, ne vom pune pe butuci fabricile. Apăreau alți analiști și ziariști care spuneau contrariul, motivându-și teoria exact cu năzuințele românilor, înșirate de mine mai sus. Iată că acum, viața și evoluția crizei economice arată că nu erau chiar bazaconii proiectele campaniei „Fabricat în România”!

Polonia, un exemplu notabil

Polonia, care a aplicat această strategie – Fabricat în Polonia -, a ajuns departe. Când, în urmă cu niște ani, scriam despre ambiția polonezilor de a cumpără din magazine doar marfa autohtonă, conștienți că astfel își păstrează concetățenii locurile de muncă, un oarecare mi-a zis că mă dau mare specialistă. Nici vorbă! Relatam doar ceea ce-mi povestise o prietenă care lucrase în Varșovia și vorbise cu polonezi de rând.

Revenind la mult-mediatizata afacere a fraților Tate, la noi, în momentul de față, singurul lucru la scară macro care se vinde fară probleme de ani de zile și face față cu succes concurenței din afară este… videochatul! Industria amorului liber, cu vedetele ei sexoase, neratate de nici o televiziune.

Credeți că va lovi criza mondială, mult-anunțată, în producția de filme XXL și ne trezim cu fătucile noastre  făcând tocăniță sau somon fume la Chefi la cuțite? Nici gând. Frații Tate știu că românii și restul națiilor vor cumpăra în continuare produsele videochat „Fabricat în România” cu un elan patriotic de speriat. Nu din asta fac ei milioanele de euro sau dolari, dar e un drum care duce în atât de multe dormitoareee... Să vedem ce vor mai face „ambasadorii” din Pipera!