Arad. CFR are noi probleme, după ce circulația trenurilor pe Magistrala 200 în vestul țării a fost afectată din cauza unei furtuni violente care a doborât crengi și le-a împrăștiat pe calea ferată, cauzând avarii semnificative. Acest incident a dus la întârzieri majore în programul de transport feroviar, pe măsură ce echipele de intervenție lucrează pentru a curăța traseul și a restabili normalitatea în circulație.
CFR are noi probleme. Întârzieri în circulaţia trenurilor în vestul țării
În noaptea de sâmbătă spre duminică, rafalele de vânt au adus crengi mari pe calea ferată, afectând serios tronsonul dintre Radna și Vărădia, județul Arad, și provocând întreruperi în alimentarea cu electricitate. Drept urmare, mai multe trenuri care circulă pe Magistrala 200 sunt întâmpinate de întârzieri semnificative, unele depășind patru ore, din cauza pagubelor create de furtună.
Pagubele aduse de furtună au dus la avarii extinse pe liniile de contact, lăsând tronsonul Radna-Vărădia fără tensiune electrică și impunând măsuri de urgență din partea echipei CFR. Acțiunile de urgență includ refacerea geometriei liniei de contact, îndepărtarea crengilor căzute și înlocuirea consolelor deteriorate, toate fiind esențiale pentru restabilirea alimentării electrice.
CFR SA a informat că echipele de intervenție au fost mobilizate pentru a rezolva rapid problemele cauzate de furtună și pentru a asigura reluarea normală a circulației feroviare.
Ce informează oficialii CFR Călători
Conform informațiilor furnizate de CFR Călători, problemele de circulație au început în noaptea de 17 spre 18 august 2024, când vegetația căzută pe calea ferată a deteriorat pantograful locomotivei trenului IR 1765, care operează pe ruta Timișoara Nord-Cluj Napoca-Iași. În urma incidentului, trenul se confruntă cu o întârziere de 75 de minute față de orarul stabilit.
Întârzieri de peste 200 de minute spre litoral
Întârzierile au afectat și alte trenuri de călători din cauza avariilor provocate de furtuna puternică pe calea ferată. Trenul IR 1922, care leagă Arad de Mangalia, a acumulat o întârziere semnificativă de 255 de minute, dintre care 167 au fost cauzate direct de problemele întâmpinate pe sectorul afectat de vijelie. La aceste întârzieri se adaugă și întârzieri suplimentare din cauza ajustării graficului de circulație și a restricțiilor de viteză impuse pentru siguranță.
În prezent, trenul IC 522 este oprit în stația Radna din această dimineață, începând cu ora 8:10, iar IR 1763 se află în stația Vărădia încă din ora 6:31. Problemele cu infrastructura feroviară din aceste zone afectează grav circulația și programul de deplasare al călătorilor.
CFR Călători a confirmat că echipele de intervenție sunt în plină acțiune pentru remedierea avariilor și pentru restabilirea circulației normale. Intervențiile necesare includ înlocuirea echipamentelor avariate și curățarea căii ferate de vegetația căzută, pentru a permite trenurilor să reintre pe traseele normale cât mai curând posibil.