În Transilvania, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a avizat construirea a două drumuri de mare viteză, care sunt strategice pentru infrastura economică și rutieră din zonă.
Primul drum va fi construit la Blaj, acolo unde vor fi investite peste 50 de milioane de euro, într-o șosea de centură.
Primarul orașului, Valentin Rotar a anunțat că a semnat deja,contractul de asociere cu CNAIR, pentru construcția acestui drum.
”Am semnat contractul de asociere dintre Municipiul Blaj și Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR). În cel mai scurt timp, vom scoate la licitație proiectul tehnic și execuția lucrărilor, care vor fi realizate pe baza studiului de fezabilitate întocmit anul trecut și aprobat de CNAIR”, declarat primarul Rotar.
Finanțarea șoselei de centură va fi făcută din fondurile Programului Operațional Transport 2021-2027.
Proiectarea acestui drum trebuie terminată până la finalul anului 2023, urmând ca de la începutul lui 2024, pentru următoarele 24 de luni, să fie executată întreaga lucrare. Șoseaua va avea o lungime totală de 6,84 kilometri, un viaduct și 4 sensuri giratorii
Șosea de importanță pentru zona Blaj
Lucrările la această nouă șosea reprezintă o nouă rută rapidă spre Autostrada A10, Turda - Sebeș. În zona Blaj, mai multe companii de renume au dezvoltat un parc industrial cu mii de angajați, producția fiind axată în special pentru industria auto.
„Șoseaua ocolitoare reprezintă o investiție esențială și mult așteptată pentru municipiul Blaj, iar odată cu finalizarea ei, vom scoate traficul greu din oraș și vom oferi o rută alternativă și rapidă pentru cei care tranzitează Blajul. Acest obiectiv investițional face parte, alături de Drumul Transregio Blaj – Teiuș – A10, din marile proiecte de infrastructură prin care vom asigura o conexiune rapidă a Blajului cu autostrada A10 (Sebeș – Turda), cu beneficii majore în dezvoltarea economică și turistică a întregii zone”, a mai spus Gheorghe Valentin Rotar.
DN 1 legat de Autostrada Transilvania
A doua mare investiție se referă la construția unui drum rapid, de aproximativ șapte kilometri lungime, care va lega DN 1, în zona localității Tureni, județul Cluj, de Autostrada Transilvania.
Drumul reprezintă o maximă prioritate pentru CNAIR și pentru tradicul din Cluj Napoca și Turda, spre și dinspre sudul și vestul României.
Practic, prin acest drum, tot traficul greu care intra acum în Turda, va fi preluat de autostrada Transilvania, iar de acolo mai departe, spre Sebeș, București sau la Nădlac, prin Arad și Timișoara.
Specialiștii mai spun că traficul greu spre nordul României, sau spre vest, spre Vama Borș, se va face direct de autostrada Transilvania, sau pe centura municipiului Cluj Napoca, pe direcția Baia Mare, Satu Mare sau Bistrița Năsăud și Suceava.
Proiect avizat în 14 zile
Proiectul se află acum spre avizare la Agenția Națională pentru Achiziții Publice. Alin Șerbănescu de la Ministerul Transporturilor, a precizat pentru EvZ că investiția este una foarte importantă pentru nord vestul României.
”Documentația pentru lansarea licitație de execuție a lucrării a fost transmisă în SICAP pentru validare. Desfășurarea activității de control al documentației de atribuire, anunțului de participare va fi avizată în maxim 14 zile lucrătoare. În funcție de evoluția procedurii de achiziție publică, contractul de execuție pentru acest proiect va putea fi semnat în anul 2023”, a precizat Șerbănescu..