Candidatul PNL – USRPLUS i-a explicat europarlamentarului Nicolae Ștefănuță situația financiară dificilă în care a fost adusă Capitala de administrația PSD și a amintit de datoria curentă, care a ajuns să fie aproape cât bugetul anual. În aceste condiții, susține Nicușor Dan, ”investițiile pe care poți să le faci din fondurile proprii sunt insignifiante și de aceea e esențial cât putem să atragem fonduri europene pentru a face acele investiții de care Bucureștiul are nevoie”.

Primele proiecte finanțate

Nicușor Dan a enumerat acele proiecte pe care intenționează să le finanțeze din fonduri europene: metroul de suprafață pe infrastructura CFR, modernizarea unei părți din rețeaua de tramvaie, achiziția de tramvai, trecerea autobuzelor și troleibuzelor ”pe electric”, extinderea centurii rutiere a Bucureștiului în colaborare cu Ministerul Transporturilor, construcția de mari parcări la intrarea în oraș conectate cu transportul public și semaforizarea inteligentă. ”Acestea sunt investiții obligatorii pe care trebuie să le facem și care pot să ducă la scăderea traficului cu 30-40%, ceea ce înseamnă enorm și pentru timpul bucureștenilor, dar și pentru poluare”, a continuat Nicușor Dan.

O chestiune extrem de importantă, în viziunea candidatului la primăria Capitalei, ”care ține și de poluare, și de condițiile de viață”, este sistemul de termoficare. ”E un atu că Bucureștiul îl are, susține Nicușor Dan, dar Bucureștiul trebuie ”să investească în rețeaua de transport a agentului termic, în special în rețeaua principală”.

Negocieri cu Comisia Europeană

Nicolae Ștefănuță a ținut să sublinieze că ”este exact momentul cel mai bun pentru a face astfel de investiții pentru că la nivelul Uniunii Europene am venit cu acest nou pachet financiar mare”. Europarlamentarul a apreciat proiectele lui Nicușor Dan pe tema mediului și și-a exprimat speranța că proiectul guvernamental referitor la descentralizare va merge mai departe, ”astfel încât București-Ilfov să fie propria unitate de management, să negocieze direct cu Comisia, să nu mai stăm după aprobări ministeriale pentru orice proiect”.

Cei doi au readus în discuție și metroul de suprafață, ”lucrul cel mai important pe care trebuie să-l facă în București”, așa cum susține Nicușor Dan.
Potrivit lui Nicolae Ștefănuță, metroul de suprafață poată fi finanțat prin ”Programul Operațional Regional, prioritatea 3, ”orașe prietenoase cu mediul”, prin fondurile ”pentru infrastructuri de transporturi urbane curate, inclusiv material rulant de transport curat.”

Investiții în sănătate

Referitor la infrastructura de sănătate și de educație, Nicușor Dan și Nicolae Șrefănuță au amintit Programul Operațional pentru sănătate și programul EU for Health, acesta din urmă, important pentru ”partea de oncologie și oncologie pediatrică, unde Bucureștiul stă prost”, dar și finanțarea infrastructurii școlilor și grădinițelor.

Alături de problema traficului, pentru care e nevoie de soluții pe care ”occidentalii le-au aplicat acum 40-50 de ani” și de cea a poluării, Nicușor Dan a amintit și digitalizarea: ”Știu că Uniunea are o dorință puternică de a rezolva această chestiune, de a transforma administrațiile publice în locuri cu care cetățenii să interacționeze cât mai eficient. Transport, poluare, digitalizare și asta înseamnă reducerea corupției din administrație, termoficare, sănătate, educație sunt niște chestiuni care definesc standardul de calitate a vieții pe care trebuie să îl aibă cetățenii.”

La finalul întâlnirii, europarlamentarul Nicolae Ștefănuță l-a asigurat pe Nicușor Dan că poate conta pe el la Bruxelles.