El spune că sindicaliştii din societatea de transport din Capitală  au atras atenţia asupra pericolului de incendiu la tramvaie şi troleibuze, însă Primăria Municipiului Bucureşti nu a făcut nimic pentru a preveni acest pericol.

„Ieri un autobuz al municipalităţii a luat foc în centrul oraşului, în urmă cu o săptămână un tramvai a deraiat şi nu e primul tramvai care deraiază în Bucureşti, toate aceste lucruri sunt rezultatul a zeci de ani de improvizaţii în societatea de transport a Bucureştiului, lucruri pe care sindicaliştii le spun de ani de zile. În urmă cu trei ani, sindicatul STB a atras atenţia că există un pericol de incendiu în tramvaie şi troleibuze şi administraţia Capitalei nu a făcut nimic în acest sens”, a spus Nicuşor Dan.

Deputatul a adăugat că în ceea ce priveşte vehiculele societăţii de transport bucureştene nu există o mentenanţă profesionistă, aşa cum ar trebui să fie făcută.

„Legat de deraierea tramvaiului, nu s-a făcut practic nicio investiţie în actualul mandat pe şinele de tramvai şi nici pe calea de rulare a tramvaielor care sunt în funcţiune, nu s-a făcut nicio investiţie pe reţeaua electrică a troleibuzelor, şi s-a făcut pe o problemă care deranjează mulţi bucureşteni, pe aerul condiţionat din mijloacele de transport progresele sunt minimale, au fost nu mai puţin de patru licitaţii eşuate pe achiziţia de aer condiţionat”, a precizat Nicuşor Dan.

În opinia sa, în privinţa achiziţiilor din fondurile europene, situaţia este „dezastruoasă”, de-abia la jumătatea anului trecut fiind începută pregătirea pentru achiziţia a 100 de tramvaie şi 100 de autobuze electrice.

„O primă licitaţie pentru tramvaie a fost închisă la jumătatea lui 2019, a doua licitaţie pentru tramvaie a fost anulată de CNCS în urmă cu câteva luni. Achiziţia tramvaielor din bani europeni este condiţionată de refacerea liniilor 40 şi 55. Pentru aceste linii nu s-a făcut nici măcar documentaţia tehnică, nicidecum să fie făcute lucrările şi suntem practic pe în contratimp dacă banii nu sunt cheltuiţi până în 2023, trebuie daţi toţi banii înapoi pe tramvaiele care sunt achiziţionate până atunci”, a mai spus deputatul independent.

Printre soluţiile la aceste probleme, Nicuşor Dan a arătat că, în ceea ce priveşte achiziţiile, caietele de sarcini trebuie făcute în aşa fel încât licitaţiile să poată să fie desfăşurate şi trebuie demarate repede studiile de fezabilitate pentru liniile 40 şi 55.

„Pe programul meu, vedeţi pe tramvaie nu se poate face asta într-un an, cu tot cu studiu de fezabilitate, dar în doi ani – doi ani şi jumătate se poate face conectarea liniilor, care toate se opresc în Piaţa Unirii şi realizarea a trei diagonale astfel încât să mărim concentraţia de tramvaie în centrul oraşului ca oamenii să treacă dintr-un cartier în altul”, a conchis Nicuşor Dan, potrivit Agerpres.