Nicuşor Dan, promovat prin conturi false pe TikTok. Anchete ANCOM și ale Comisiei Europene

Nicuşor Dan, promovat prin conturi false pe TikTok. Anchete ANCOM și ale Comisiei EuropeneNicușor Dan. Sursa foto: Captură video

Nicușor Dan ar putea fi chemat în fața instanței, conform unor surse guvernamentale, deoarece Comisia Europeană și ANCOM investighează mii de conturi false de pe platforma TikTok.

Nicușor Dan calcă pe urmele lui Călin Georgescu

Mai exact, Comisia Europeană și ANCOM efectuează o anchetă privind existența a 5.000 de conturi false pe TikTok, care ar fi utilizate pentru a amplifica artificial vizibilitatea lui Nicușor Dan pe această platformă de socializare. Potrivit unor surse guvernamentale, aceste conturi au fost identificate în Turcia.

Această anchetă ar putea afecta candidatura lui Nicușor Dan la alegerile din 4 mai, având în vedere că Biroul Electoral Central (BEC) așteaptă rezultatele verificărilor. De asemenea, presa a raportat încă din martie că Dan îl înlocuiește pe Călin Georgescu pe TikTok.

Doru Bușcu a afirmat, într-o ediție a emisiunii „Ai Aflat! cu Ionuț Cristache”, că nu își explică explozia lui Nicușor Dan în sondaje. Mai mult, în  emisiunea live „Marius Tucă Show”, H. D. Hartmann, profiler, analist și jurnalist, a vorbit despre utilizarea TikTok-ului ca instrument de promovare în campania prezidențială.

Edilul Capitalei, numit „regele TikTok-ului”

H.D.Hartmann spunea atunci că primarul Capitalei este „regele TikTok-ului”. Analistul a mai subliniat despre riscurile utilizării acestei platforme ca instrument în campania electorală.

„Eu mai am o problemă, totuși, cu acest TikTok. Eu atrag atenția. La ora actuală, doi dintre cei 11 candidați folosesc TikTok-ul în nebunie. Domnul Nicușor Dan e regele TikTok-ului și domnul Crin Antonescu. A început de câteva zile să crească. El e prințul TikTok-ului”, a declarat atunci Hartmann.

TikTok

Nicușor Dan, promovat intens pe TikTok.  Sursa foto:dreamstime.com

Nicușor Dan spune că este supus unui atac pe paginile sale de socializare

Pe de altă parte, edilul a declarat că paginile sale de Instagram și TikTok sunt țintele unui atac, deoarece în ultimele 24 de ore au apărut mii de urmăritori noi și comentarii favorabile despre el.

„Când Instagram sau TikTok detectează creșteri bruște nefirești, consideră că e manipulare. Drept urmare, limitează reach-ul real adică postările ajung la mai puțini oameni autentici. Pagina poate fi marcată ca „riscantă” sau „suspicioasă”, iar acest lucru afectează tot ce publicăm”, a scris edilul pe social media.

Primarul Capitalei are cele mai mari cheltuieli pentru campanie

Primarul a înregistrat cele mai mari cheltuieli pentru campania electorală în mediul online. Conform unei analize realizate de Expert Forum, acesta a cheltuit, în primele trei luni ale anului, suma de 1,2 milioane de lei. Cei mai mulți bani au fost cheltuiți de primarul Capitalei după cum se poate constata mai jos:

  • Nicușor Dan: 1,2 milioane de lei,
  • Crin Antonescu: 853.000 de lei,
  • AUR: 821.000 de lei,
  • Victor Ponta: 544.000 de lei, potrivit gandul.ro.