Soluția lui Nicușor Dan pentru deblocarea traficului din Capitală. Calculele matematicianului

BUCURESTI, BULEVARD, TRAFIC, MASINI, POLUARE,

Nicușor Dan, candidatul independent la Primăria Capitalei, susținut de PNL și USR, a vorbit în cadrul emisiunii „Întrebări esențiale”, difuzată de EVZ.TV, despre cum va rezolva problema traficului rutier în București.

În viziunea lui Nicușor Dan, un sistem de transport public, eficient și bine dimensionat, interconectat cu rețeaua de metrou și cu cea de metrou rapid pe care vrea să o construiască, ar reduce traficul din București cu 40 la sută, în următorii patru ani.

„Majoritatea lucrurile de care vorbesc se pot face într-un mandat de patru ani. Principala idee este să ajungi să deservești un transportul public eficient, curat și previzibil, astfel încât oamenii să prefere să ia transportul public și să lase mașina proprietate personală, acasă. Ăsta e modul în care au reușit să rezolve problema toate orașele din Europa Occidentală spre care ne uităm”, a spus Nicușor Dan.

Soluțiile oferite de Nicușor Dan, pentru a reduce traficul infernal și blocajele rutiere care zilnic le dau bucureștenilor mari dureri de cap, sunt strict legate de rețeaua de transport în comun și de construcția de parkinguri, pentru cei care vin din afara Bucureștiului. „Avem două oportunități. Avem o rețea mare de linii de tramvai și de linii de troleibuz. Asta e util pentru că vrem să avem un transport public cât mai electric.

Lipsește modernizarea a 500 de kilometri de linii de tramvai iar pentru asta avem fonduri europene și trebuie să o facem. Trebuie să mai cumpărăm niște tramvaie și trebuie să mai extindem liniile de tramvai. Una dintre idei este să facem niște diagonale care să străbată și să unească liniile de tramvai, care în momentul de față se opresc la Piața Unirii. Trebuie să optimizăm liniile de autobuz, care au rămas pe schema anilor 80. Trebuie să facem o rețea de parcări mari de suprafață, pentru a scoate din traficul de tranzit”, a mai spus Nicușor Dan, în emisiunea „Întrebări esențiale”.

Metroul ușor de suprafață

O altă soluție pentru a-i convinge pe bucureșteni să renunțe la mașinile personale și să folosească mijloacele de transport în comun, este crearea unei rețele de metrou ușor. Soluția oferită de Nicușor Dan pare simplă și cu aplicabilitate imediată. „Noi avem o centură CFR, funcțională azi, pe care CFR o deservește, care în multe locuri este chiar lângă șoseaua de centură.

Mai mult, mai este o linie București-Constanța, care străbate zona Pipera, Voluntari și trece aproape de Gara Obor. Mai avem niște linii care merg în interiorul orașului. Pe două le cunoaștem, Gara de Nord, Gara Obor, dar mai sunt câteva, pe unele mai există șină, pe altele nu. Important este că există spațiu și nu se intersectează cu traficul de auto. Una vine din sud, trece pe la Gara Progresul și ajunge până la Rahova, alta vine din vest.

Cu această rețea, putem construi șase gări interioare sau pe centură, vom mai face niște gări mai puțin importante dar care să fie conectate cu acele parcări de la intrarea în oraș, cum ar fi la Jilava, Berceni, Colentina sau Pantelimon. Practic, tu de ori de unde ești vei putea ajunge fie la Gara de Nord, fie la Otopeni, fie la Pipera, și mulți oameni vor ajunge mult mai ușor la locul de muncă”, a mai spus Nicușor Dan. Tu ca și autoritate trebuie să oferi alternativa care să îi fie omului mai favorabil.

Emisiunea o puteți urmări AICI!