Primarul Capitalei Nicuşor Dan a declarat că toate liniile de tramvai din Bucureşti vor fi reabilitate, într-un an şi jumătate, majoritatea în doi ani, pentru a permite „o circulaţie corectă pe ele”. Edilul a spus că unele linii de tramvai sunt în fază de proiectare și „contractele sunt semnate şi lucrările efective vor începe într-o lună, două”.
Nicușor Dan promite linii de tramvai reabilitate
„Chestiunile cele mai importante sunt infrastructura rutieră şi, după cum bine ştiţi, aici avem cei 50 kilometri de linie de tramvai. Un tronson a început, cel din Barbu Văcărescu, pentru celelalte suntem în faza de proiectare. Contractele sunt semnate şi lucrările efective vor începe într-o lună, două. Pentru celelalte două tronsoane pe care nu le-am atribuit sunt deja depuse ofertele, deci probabil că vom semna în două luni de acum, şi după cele şase luni de proiectare, cam spre sfârşitul anului vor începe”, a explicat Nicuşor Dan, într-o declaraţie de presă susţinută, miercuri pe Bulevardul I.C. Brătianu din Capitală.
El a concluzionat că „toate liniile de tramvai din Bucureşti, într-un an şi jumătate, majoritatea în doi ani toate vor fi reabilitate şi vor permite o circulaţie corectă pe ele”.
Nicușor Dan, despre lucrările de la pasajele Obor şi Lujerului
Nicuşor Dan a mai declarat, miercuri, privind lucrările capitale care trebuie să fie făcute la pasajele Obor şi Lujerului şi podul Băneasa, de pe Şoseaua Bucureşti-Ploieşti, că din Documentaţia de Avizare Lucrări şi Intervenţie (DALI) reiese că valoarea aproximativă este de 450 milioane lei, din care 400 milioane lei ar fi pentru cele două pasaje, iar pentru podul Băneasa 50 milioane lei.
„E vorba de pasajul Lujerului, pasajul Obor, podul Băneasa de pe Bucureşti-Ploieşti. Pentru moment s-a făcut documentaţia. Deci a fost mai întâi expertiza şi după aceea s-a făcut documentaţia. Aşa-numitul DALI (Documentaţia de Avizare Lucrări de Intervenţie – n.r.). Acesta împreună cu valorile economice care rezultă din DALI vor fi trebuite prin Consiliul General şi, după asta, vom scoate în achiziţie toate cele trei proiecte, chiar dacă este la Trustul de Clădiri, tot o achiziţie publică va fi”, a afirmat edilul, întrebat legat de consolidări, dacă există posibilitatea ca podul Băneasa, pasajele Obor şi Lujerului încadrate în clasa tehnică 5 să fie preluate la Trustul de Clădiri Metropolitane Bucureşti, pentru a începe lucrările de reparaţii capitale, într-o conferinţă de presă susţinută miercuri pe pe Bulevardul I.C. Brătianu din Capitală.
Valoarea acestor lucrări este de 450 milioane lei
El a adăugat că din Documentaţia de Avizare Lucrări de Intervenţie a reieşit că valoarea totală pentru aceste lucrări la cele două pasaje, Obor şi Lujerului şi podul Băneasa, ar fi de 450 milioane lei.
„Ce pot să vă spun că valoarea aproximativă a lucrărilor, aşa cum a rezultat din DALI, este de 200 de milioane lei – pasaj Obor, 200 de milioane lei – pasaj Lujerului, 50 de milioane lei – podul pe Bucureşti-Ploieşti. Sunt exact sumele care au ieşit din DALI. Suma totală de 450 de milioane. Prin comparaţie, podul Grant a fost cam 60 de milioane ce am făcut noi şi se adaugă vreo 40 milioane pe care le-a făcut administraţia precedentă. Deci cam 100 de milioane lei”, a completat edilul.