Contractul pentru proiectarea și execuția secțiunii 5 a Autostrăzii Pitești-Sibiu va fi semnat luni de Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), potrivit unor surse oficiale citate de Economica.net.

Un anunț în acest sens a mai fost făcut, în urmă cu puțin timp, de directorul general al CNAIR, Mariana Ioniță.

„Este anul autostrăzii Sibiu-Pitești. Avem secțiunea 1 în lucru, antreprenorul austriac s-a organizat impecabil. Pe secțiunea 5 se va semna contractul pe data de 11, s-au rezolvat contestațiile”, spunea Ioniță într-un interviu acordat Hotnews.

Declarația șefei CNAIR venea după ce Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor (CNSC) a respins, pe 16 aprilie, contestația depusă de asocierea dintre China Railway 14-th Bureau Co Ltd, Viaponte Rom și Viaponte Projetos e Consultoria de Engenharia împotriva deciziei prin care oferta sa a fost exclusă din licitația pentru secțiunea 5 a Autostrăzii Pitești-Sibiu.

Chinezii ceruseră și excluderea din licitație a ofertei rivalilor de la Astaldi, dar nu au avut câștig de cauză.

Ulterior, pe 19 martie 2020, CNAIR a emis un raport al procedurii prin care oferta chinezilor a fost exclusă, iar oferta companiei italiene Astaldi a fost declarată câștigătoare.

Contractul pentru construirea secţiunii 5 Curtea de Argeș – Pitești are o valoare de 1,83 miliarde de lei, fară TVA.

Pentru realizarea acestui tronson au depus oferte opt companii sau asocieri.

Tronsonul în discuție începe la Curtea de Argeș și merge paralel cu albia râului Argeș până la centura Piteștiului. Lungimea totală a Secțiunii 5 din Autostrada Pitești-Sibiu este de 30,35 kilometri.

Bucata de autostradă care traversează Valea Oltului de la Sibiu la Piteşti va avea o lungime de 123 kilometri. Autosrada este împărţită în cinci loturi, Sibiu – Boiţa, Boiţa – Cornetu, Cornetu – Tigveni, Tigveni – Curtea de Argeş şi Curtea de Argeş – Piteşti.

Autostrada Piteşti-Sibiu va completa rețeaua de transport modern din țara noastră, fiind parte din Coridorul 4 Pan-European.