Schettino este acuzat de omucidere prin imprudență, naufragiu și abandonare a navei, relatează presa italiană. Reținut încă de sâmbătă, el a fost eliberat azi noapte din arest, iar acum se află în arest la domiciliu, la Meta di Sorrento.
Ziarul ”Corriere della Sera” scrie că Schettino a răspuns ieri, timp de cinci ore, la întrebările anchetatorilor, susținând că în momentul impactul navei cu o stîncă se afla la comanda navei. Mai mult, el a afirmat că nu a părăsit vasul, înainte de a evacua toți pasagerii, așa cum este acuzat, ci că a căzut în barca de salvare.
"Pasagerii se învălmăşeau pe punţi, luând cu asalt bărcile de salvare. Nici măcar nu aveam o vestă de salvare pentru că i-o dădusem unuia dintre pasageri. Încercam să îi determin pe oameni să intre în bărci în mod ordonat. Brusc, deoarece nava era înclinată într-un unghi de 60-70 de grade, m-am împiedicat şi am ajuns într-una din bărci. Aşa m-am trezit acolo", a afirmat căpitanul, citat de "The Independent".

Înregistrarea unei convorbiri între Schettini și căpitănia portului Livorno, difuzată ieri de toată presa din Italia, demonstrează însă contrariul.
”Nu pot să urc la bord. E întuneric”
După ce căpitanul îi spune ofițerului căpităniei portului că nu se mai află pe navă, acesta îi transmite: ”Urcați înapoi pe navă. Acum preiau eu comanda. Acesta e un ordin”. Schettino îi răspunde scurt: ”Dar e întuneric”. Perplex, ofițerul avertizează: ”Dvs v-ați salvat, dar vă avertizez că veți avea probleme mari cu mine. Urcați la bord!”.

Comandantul spune că va face asta, dar, conform site-ului italian virgilio.it, acesta s-ar fi urcat într-un taxi.
”După ciocnirea navei, aceasta a început să se încline la 90 de grade. Nu am avut cum să mai ajung deasupra. Nu am vrut să fug. Pur și simplu am căzut în șalupă”, ar fi povestit comandantul.
Conducea vasul ca pe un Ferrari
Avocatul comandantului a precizat că acesta a fost supus testelor toxicologice, pentru a se vedea dacă în noaptea naufragiului Schettino consumase stupefiante sau alte substanțe toxice.
În plus, apar și relatările unor membri ai echipajului. După cum a afirmat Martino Pellegrino, unul dintre ofițerii de pe Concordia, căpitanul conducea nava de croazieră ”ca și cum ar fi condus un Ferrari”, notează cotidianul ”La Repubblica”. Schettino este acuzat acum și că ar fi condus oamenii de pe vas foarte ”autoritar”.
Înregistrarea unei convorbiri între căpitănia portului și comandantul vasului, despre care s-a spus că a părăsit nava înainte să evacueze toți pasagerii, arată clar că acesta a refuzat să revină la bord pentru a finaliza această operațiune.

Procurorul șef din Grosseto a precizat că Francesco Schettino riscă până la 15 ani de închisoare pentru faptele de care este acuzat.

<iframe src="http://www.youtube.com/embed/wM9sam2u_Tk" width="560" frameborder="0" height="315"></iframe>