MOTIVUL pentru care CĂLĂTORII din RATB nu vor mai putea CĂLĂTORI FRAUDULOS fără a fi amendaţi

Noile dispozitive cu care sunt dotaţi controlorii pe RATB sunt demne de romanele SF ale lui Isaac Asimov. Prin intermediul lor, nici un călător nu va scăpa "necontrolat"

Noua politică a Regiei Autonome de Transport Bucureşti, de a îmbrăca toţi controlorii în veste albastre, a determinat, paradoxal, o creştere a încasărilor din amenzi  în bugetul companiei.

Este un lucru cunoscut ca în Capitală, controlorii RATB să aibă, în dese rânduri, conflicte cu călătorii prinşi fără bilet. Ideea de a îmbrăca pesonalul controlorilor în veste, prin care aceştia să fie recunoscuţi, a fost întâmpinată cu simpatie de călători, şi, totuşi, această decizie nu a descurajat în totalitate călătorii să mai circule fraudulos.

Astfel, conducerea RATB a început de anul trecut dotarea controlorilor de bilete ai Regiei cu uniforme pe care este inscripţionat titlul de “Control”, instrucţiune care a produs un bilanţ interesant; O statistică a RATB, remisă wall-street.ro, şi citată de Digi24, arată faptul că în Bucureşti, numărul de persoane sancţionate în 2016 s-a ridicat la 122.063 de persoane, cu 4,48% mai puţine faţă de anul precedent, însă încasarea din suprataxa s-a ridicat la 4,456 milioane lei, înregistrându-se o creştere cu 6,22% faţă de anul 2015.

Cei mai mulţi amendaţi au fost cei care au decis să continue să circule fraudulos, riscând situaţii neplăcute şi o suprataxa, aceştia mizând pe faptul că vor vedea controlorii în staţie, înainte de a urca. Ei bine, această cutumă nu doar că a schimbat strategia RATB cu cât a condus la o scădere considerabilă a numărului celor verificaţi, însă valoarea încasărilor la bugetul de stat a crescut într-un mod surprinzător.

Acest lucru se datorează faptului că în nouă strategie a RATB controlul a devenit mult mai amănunțit, controlorii au fost dotaţi cu echipamente de control prin tehnologie NFC (Near Field Communication - protocol de comunicație între două dispozitive electronice, aflate unul de celălalt la o distanță de câțiva centimetri), iar şansele ca un călător “fraudulos” să scape au devenit minime, în special în momentul în care cardul de călătorie al călătorului a fost verificat şi introdus în sistemul RATB.