Contrar a ceea ce mulţi cred, Moş Crăciun aşa cum îl cunoaştem în ziua de azi, rotunjor cu barba alba şi îmbrăcat în roşu, nu a fost ideea companiei Coca Cola.
Chiar dacă campanile celor de la Coca Cola din anii 1930 – 1940 au contribuit foarte mult la răspândirea acestei imagini, înfăţişarea lui Moş Crăciun este întâlnită cu zeci de ani în urmă.
Înainte de a arăta aşa, Moşul a trecut prin mai multe schimbări în timpul secolului 19. De la imaginea create de Clement Moore în “A visit from St Nicholas” în 1822, a trecut pri viziunea artistului Thomas Nast, iar mai târziu prin a lui Norman Rockwell.
Secolul 13
Numele de Moş Crăciun îşi are originea în numele olandez “Sinterklaas”, care era o abreviere pentru St Nicholas. St Nicholas era un zeu grec din secolul 4, care îşi construise o reputaţie din dăruirea cadourilor într-un mod secret, cum ar fi faptul că punea bani în pantofii lăsaţi la intrarea caselor.
Secolul 17
O altă contribuţie majoră adusă asupra imaginii lui Moş Crăciun a constituit-o fenomenul de „tatăl Crăciunului”, cunoscut sub numele de Lordul Crăciun, o figură tradiţională din folclorul englezesc. El reprezenta în general sentimentul de voie bună din preajma Crăciunului, scrie Public Domain.